Stocznie, Statki

Nauta pozyskała nowego kontrahenta - stocznia przebuduje i dostosuje do nowego kontraktu jednostkę Vole au Vent należącą do jednego z największych armatorów, realizującego między innymi prace pogłębiarskie - grupy Jan De Nul.

Stocznia Remontowa "Nauta" SA podpisała dziś kontrakt z jedną z czołowych firm specjalizujących się w pracach podwodnych, takich jak pogłębianie, a także instalacja rur i kabli na dnie morskim oraz instalacja farm wiatrowych - Jan De Nul. Jak przyznał Sławomir Latos, prezes stoczni, będzie to jeden z większych i ważniejszych projektów realizowanych obecnie w "Naucie". 

W ramach kontraktu Stocznia "Nauta" wykona na statku szereg prac, które pozwolą zwiększyć powierzchnię roboczą pokładu oraz przygotują jednostkę do realizacji nowego kontraktu. Łączna waga nowo zainstalowanych konstrukcji wyniesie około 600 ton. - Pozyskanie klienta jakim jest Jan De Nul śmiało można nazwać sukcesem. "Nauta" stale podnosi poziom świadczonych usług, dzięki czemu jej portfel zamówień jest pełen. Nowy, kolejny kontrahent pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość, co jeszcze bardziej napędza nas do dalszego, intensywnego rozwoju - mówi Wiesław Badura, dyrektor marketingu ds. remontów.

Klient Nauty - firma Jan De Nul zatrudnia ponad 6000 pracowników, a jej flota liczy ponad 400 jednostek specjalistycznych, które służą do różnorodnych prac związanych z infrastrukturą morską. 

Vole au Vent został zbudowany w stoczni Crist SA w 2013 roku jako Vidar. Statek ma 140,4 m długości i 41 m szerokości oraz ogromny pokład ładunkowy o powierzchni 3400 metrów kwadratowych. Charakterystycznym elementem jego konstrukcji są 4 nogi o wysokości 90 metrów i średnicy 4,8 metra umożliwiające solidne zakotwiczenie i ustabilizowanie jednostki podczas korzystania z ogromnego dźwigu Liebherr o udźwigu 1200 ton. Służy on do ustawiania fundamentów i montażu turbin wiatrowych na morzu o głębokości do 50 metrów, nawet w ekstremalnych warunkach pogodowych. Statek posiada też system pozycjonowania na morzu z dokładnością do jednego metra. Prędkość maksymalna jednostki wynosi 11 węzłów.

rel (Stocznia Remontowa "Nauta" SA)

Komentarze   

+11 Przebudowa
Kontrakt z pewnością dobry problem w tym kto to wykona. Przecież w Naucie nie ma prawdziwych kadlubowcow. Brakuje też podwykonawców do prac stalowych. Kilka lat temu taką robotę Nauta zrobiłaby w 50 dni a dzisiaj ...?
12 wrzesień 2017 : 15:37 Marulons Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 Przebudowa
Szkoda że kolejny kontrakt już na starcie ma małe szanse na sukces. I znowu państwo polskie będzie musiało dopłacić do tego. Czas najwyższy by stworzyć z Nauty normalną stocznię jaką była wiele lat temu.
19 wrzesień 2017 : 06:12 Kotolon Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 Glupota
Nauka nie da rady ale oczywiście zatrudnią mniejsze firmy, a oni będą zbierać laury, banda padalców i ludzi których państwo powinno zwolnić ...
14 wrzesień 2017 : 20:21 Wielebny Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Nauka nie pójdzie w las
Tylko w nas !!!
09 październik 2017 : 18:50 Naukowiec Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Jan de Nul
Informacja o Jan de Nul mija sie z prawdą. Liczba pracowników jest sporo wyzsza- 7370 osob ,a ilośc jednostek nie siega polowy przedstawionych w artykule .Przy obrotach 2.044 miliarda E, wykazany zysk to 102 mln E (31.12.2016).
Dodatkowo: Vole au Vent kupili w ubieglym roku, i jest ona jedyną jednostką tej klasy u armatora.
Oznacza to rozszerzenie oferty o wiatraki.
Pozdrawiam
Mieczyslaw
20 wrzesień 2017 : 17:47 Mieczyslaw Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 eng
jakie to turbiny stawia?? przeciez to jest malenstwo..ewentualnie jakies drobne prace serwisowe i monopile..
10 październik 2017 : 19:24 beggus Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Do eng
Skąd się urwałeś człowieczku, dźwig na tym jack-up ma udźwig 1,5 tyś ton. Uwielbiam wypowiedzi takich speców za dychę...
12 październik 2017 : 20:07 Jah Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś