Stocznie, Statki

Urząd Morski w Gdyni szuka wykonawcy, który zaprojektuje i zbuduje jednostkę do obsługi oznakowania nawigacyjnego na wodach Zalewu Wiślanego.

Jednostka będąca przedmiotem zamówienia to kuter hydrograficzny przeznaczony do prowadzenia prac związanych z obsługą oznakowania nawigacyjnego na obszarze Zalewu Wiślanego na małych głębokościach, w rejonach dużego zamulenia i zapiaszczenia. Jak czytamy w komunikacie, jednostka ma być konstrukcji stalowej całkowicie spawanej, o długości całkowitej od 20 do 22 m, szerokości całkowitej nie mniej niż 6,2 m i zanurzeniu maksymalnym do 1,4 m. Na jej pokładzie mają pomieścić się 3 osoby z załogi i 7 pracowników.

Konstrukcja kadłuba i nadbudówki ma spełniać wszystkie wymagania przepisów Towarzystwa Klasyfikacyjnego zgodne z zakładaną klasą lodową odpowiadającą Lm2 (PRS). Mają zostać zastosowane wzmocnienia lodowe pozwalające na żeglugę statku w trudniejszych warunkach lodowych od dopuszczalnych dla znaku Lm2; wzmocnienia poza klasyfikacyjne (sposób i wykonanie wzmocnienia zostanie ściśle określone przez PRS).

Ponadto kadłub jednostki ma być wykonany ze stali, zaś nadbudówka z aluminium. Kadłub z nadbudówką mają stanowić wspólną strukturę wytrzymałościową.

Wartość zamówienia oszacowano na kwotę ponad 64 mln zł.

Wymiary i parametry główne statku:

Długość całkowita* Lc = 20-22 m
Szerokość konstrukcyjna* Bk = min. 6 m
Szerokość całkowita (z odbojnicą)* Bc =min. 6,2 m
Zanurzenie konstrukcyjne T = 1,2-1,3 m
Zanurzenie maksymalne Tmax = 1,4 m
Wysokość powyżej linii wodnej (po złożeniu masztu)* H= 5 m
Wysokość powyżej linii wodnej (z podniesionym masztem)* H= 8 m
Wysokość wolnej burty w części rufowej Hb= max. 1 m
Odstęp wręgowy* s = 0,5 m
Wręgi – zagęszczające się w części dziobowej.

rel (Urząd Morski w Gdyni)

Komentarze   

+3 Nic pon
To niezly żart 64 mln za taki kapeć. Nie wspomnę o juz o wymaganiu wspólnej struktury wytrzymałościowej 22m skorupki z nadbudówką.
17 lipiec 2017 : 18:03 The_End Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 kuter hydrograficzny
Oferta jest ciekawa i atrakcyjna. Kto to zbuduje ? Mogłaby np.stocznia Nauta tyle , że tam maja do dzisiaj kłopoty ze zdaniem statku dla Uniwersytetu Gdanskiego "Oceanograf". Mo
20 lipiec 2017 : 05:34 witoldlitewski Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 hydrograf
Tak , Nautya mogłaby zbudować taka jednostkę, tyle, że dzisiaj nie ma kto to zrobić -zniszczenia jakie dokonały poprzednie zarządy Nauty b. prezesów p. J. Siempinskiej i p. A.Szwarca no i ich mocodawców b. prezesów Marsa są olbrzymie . Dzisiaj w Naucie nie ma praktycznie normalnego działu technologicznego, nie ma konstruktorów czy budowniczych.
Do milionowych strat oraz strat organizacyjnych, kadrowych dołożył swoje niejaki Stach F. znany w srodowisku jako nieuk
albo buc - tenże sam który naraził spółkę Konrem Nauta na milionowe straty oraz na straty jakie poniósł Skarb Państwa
22 lipiec 2017 : 07:41 enterm Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 hydrograf cz2
ocenia się , że działalność tego pana i jego kompanów Krzysztofa G. i Wojciecha S. to straty ok. 35 milionów złotych nie licząc likwidacji ok. 350 miejsc pracy w stoczni, zniszczenia specjalistycznego oprzyrządowania do budowy i remontu statków ( dzisiaj brak tego powodsuje, że Nauta musi ponosić olbrzymie dodatkowe koszty) , złe kontrakty podpisane przez pania Ewę Jagielską i pana Andrzeja Szwarca np. na jedn. naukowo-badawczą dla UG gdzie już na początku Nauta
miała stratę kilka milionów złotych a ludzie ci , winni tych strat chodzą sobie dzisiaj i maja wszystko w .. nosie.
A taki kontrakt na hydrograf bardzo przydałby się Naucie.
22 lipiec 2017 : 07:42 enterm Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś