Stocznie, Statki

Drobnicowiec polskiego armatora -Sider Capri zderzył się z samochodowcem Grande Anversa w cieśninie Dardanele, między Półwyspem Bałkańskim w Europie a Azją Mniejszą, łączącej Morze Egejskie z morzem Marmara.

Dochodzenie mające wyjaśnić, dlaczego doszło do wypadku trwa, ale jak podają niektóre media zagraniczne, prawdopodobnie przyczyną był brak komunikacji i niezastosowanie się do "międzynarodowych przepisów o zapobieganiu zderzeniom na morzu" (COLREG) w momencie, kiedy statki znalazły się na kursie kolizyjnym. 

Wypadek został zgłoszony do władz lokalnych i na miejsce wysłano holowniki, które przeprowadziły uszkodzone jednostki (z uszkodzeniami kadłuba) na kotwicowisko znajdujące się na wysokości Kumkale.

Drobnicowiec Sider Capri, o długości 99,51 m, szerokości 16,9 m i zanurzeniu maksymalnym 6 m, został zbudowany w 1997 roku przez Lürssen-Kröger Werft GmbH & Co. KG w Niemczech. Należy do armatora POL-Euro Linie Żeglugowe SA z Gdyni. W dniu kolizji statek płynął z Konstancy (Rumunia) do Larnaki (Cypr).

Samochodowiec Grande Anversa ma długość 176 m, szerokość 31 m i maksymalne zanurzenie 8,3 m. Nośność statku wynosi 12 420 t. Statek został zbudowany w 2004 roku w chorwackiej stoczni Uljanik. Należy do włoskiego armatora Grimaldi Group. Podczas wypadku płynął z Walencji (Hiszpania) do Kocaeli (Turcja).  

AL

Fot.: POL-Euro Linie Żeglugowe SA

+5 A co było...
...przyczyną niezastosowania się do "międzynarodowych przepisów o zapobieganiu zderzeniom na morzu" (COLREG)?
29 listopad 2016 : 09:19 ico | Zgłoś
+1 Olo Manolo ze Szczecina
No i co DZIĘCIOŁY mimo elektroniki , podstawowe przepisy zawiodły ?????
DZIĘCIOŁY pamiętajcie że nawet Bocian wie gdzie lecieć, a Wy uzbrojeni w systemy nawigacyjne, radary , itd itd. wiecie tylko to jaki jest nr tel. do CMK gdy skończy wam się papier w drukarce.
Tylko nie piszcie że to nie prawda.
29 listopad 2016 : 11:27 Kazik C/Eng | Zgłoś
0 prawdę im powiedziałeś
potwierdzam szczególnie z tą drukarką
29 listopad 2016 : 12:19 taka prawda | Zgłoś
0 Brak kawy ??????
Może zabrakło kawy na mostku i Oficerek ( po szybkim, skróconym kursie zbierania czereśni ) zszedł do messy po upragnioną kawę.) Takie sytuacje widziałem na własne oczy, gdzie statek jedzie na auto pilocie, A ludzie śpią w kabinach. Tak było z M/V Baltic Sea ( na oby jednostkach Polska załoga )
29 listopad 2016 : 11:32 Zygmunt | Zgłoś
+2 brak komunikacji?
''przyczyną był brak komunikacji i niezastosowanie się do "międzynarodowych przepisów o zapobieganiu zderzeniom na morzu" (COLREG) w momencie, kiedy statki znalazły się na kursie kolizyjnym.''Brak komunikacji wydaje się być zarzutem nietrafnym.Fachowe publikacje n/t unikania kolizji wskazują,że nawiązywanie łączności miedzy statkami znajdującymi się w sytuacji kolizyjnej jest szkodliwą niepotrzebną stratą czasu i może prowadzić do tragicznych w skutkach nieporozummień.Statki powinny stosować się do COLREG.Koniec,kropka.Zainteresowanych odsyłam do publikacji''Dangers in the use of VHF radio in collision avoidance''
29 listopad 2016 : 14:23 von zadon | Zgłoś
-3 jak zostać mechanikiem
Nabór do maszyny - pokazują młotek i łyżkę - jak delikwent wie co do czego służy to zostaje starszym mechanikiem.
29 listopad 2016 : 17:06 KSO | Zgłoś
+3 A kto nie przejdzie tego naboru...
Cytuję KSO:
Nabór do maszyny - pokazują młotek i łyżkę - jak delikwent wie co do czego służy to zostaje starszym mechanikiem.


...idzie na mostek :)
29 listopad 2016 : 20:25 Żartowniś | Zgłoś
0 nie ma sensu
Cytuję:''skręcasz w prawo (on też powinien , według przepisów, żeby się bezpiecznie wyminąć) a ten idiota nie reaguje, albo co gorzej , skręca w lewo... dzwonek murowany, wtedy trzeba wołać debila na radiu ''
Rozmowa przez UKFz idiotą i debilem ,jak pisze piter ,nie ma najmniejszego sensu.Nie należy także używać UKF po to,aby umawiać się,że nie będzie się przestrzegać przepisów MPDM(COLREG)
30 listopad 2016 : 08:53 von zadon | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter