Stocznie, Statki

- Nie ma możliwości, by w Szczecinie były budowane promy - tak rządowe plany w audycji Radia Szczecin "Rozmowie pod Krawatem" komentował Rafał Zahorski, działacz Nowoczesnej i były przewodniczący Rady Interesantów Portu Szczecin.

Zahorski wskazywał na technologiczne zacofanie terenów postoczniowych.

- Nie ma żadnej możliwości wybudowania w Szczecinie ani jednego promu w takich klasach, jakie są potrzebne armatorom żeglugi promowej. Mówię np. o PŻB. Trzeba zainwestować ogromne pieniądze w tereny postoczniowe, bo pamiętajmy, że technologicznie ten teren zatrzymał się 15 lat temu. Trzeba ponownie zdobyć know-how, bo z tego co pamiętam, to ostatnie promy budowano w Szczecinie w latach 70 - tłumaczy Zahorski.

W lipcu wicepremier Mateusz Morawiecki i minister gospodarki morskiej Marek Gróbarczyk zapowiedzieli, że na terenach byłej stoczni szczecińskiej będą budowane promy. Pierwszy - dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Jego budowa ma się zacząć w przyszłym roku.

-6 komentował Rafał Zahorski, działacz Nowoczesnej
Trzeba ponownie zdobyć know-how, jak nawet no to i co z tego wynika?
Wedlug "Nowoczesna" znaczy jak nie ma know-how to zostajemy przy kopaniu rowow. "Nowoczesna" sama centralnie w rowek kopa chyba powinna dostac.
13 październik 2016 : 11:13 Radecki | Zgłoś
+5 Nowoczesna i know-khow
A dzięki komu "technologicznie ten teren zatrzymał się 15 lat temu" panie Zahorski? Pomijając już fakt, że jeszcze w roku 2007 stocznia przekazywała bardzo nowoczesne statki, więc z technologią nie było tak źle.
13 październik 2016 : 12:16 Akurat... | Zgłoś
0 Ładne
Z tego, co mówi ten gostek to Wodny z rozmysłem wmanewrował VicePrem Rozwojowego, jakby.
13 październik 2016 : 14:31 Rzeczy | Zgłoś
+8 ignorant
typek wypowiada się na temat o którym nie ma zielonego pojęcia. Promy były budowane do samego końca, jednostki typu B-201, ostatni był m/v Plyca, a nie w do lat 70. Oprócz tego był już gotowy projekt B-206 dla PŻB.
Ciekawe czemu Zahorski nie powie nic na temat odszkodowania dla DFDS za zerwanie kontraktu, a dodatkowo że podobne promy dla DFDS zrobiła później stocznia P+S w Straslundzie.
Poprostu lepiej nich wsadzi mordę w kubeł i się nie odzywa.
13 październik 2016 : 16:40 Robert0000 | Zgłoś
+8 Plyca
Z całym szacunkiem, Plyca, to nie prom, a ConRo.
Dla ciekawych różnicy zapraszam co niedziela do Gdyni na nabrzeże Stanów Zjednoczonych.
14 październik 2016 : 07:56 Spliethoff PL | Zgłoś
+1 spec
byly budowane, ale nie sa jest dluga przerwa chlopie, dekada w tym biznesie to przepasc, nie ma fachowcow, od spawaczy do inzynierów wszyscy rozwiani po swiecie, polowa terenu zarosnieta drzewami i krzaczorami, pracuje tylko kilka wydzialów robiac jakies chałturki, organizacyjnie ta stocznia praktycznie nie istnieje i nie bedzie odtworzona tak szybko jak komus moze sie wydawac. Zyczylbym bardzo aby mogla sie odbudowac, aby byly miejsca pracy, popyt inwestycyjny, aby rozwinalo sie cale srodowisko poddostawcow dla takiej stoczni, ale to mrzonki- trzebaby wywalic przeogromne pieniadze z budzetu na co nie pozwoli UE, a prywatny kapital nie dostanie tego terenu w obecnie kreowanym systemie politycznym przez rzadzacych.
18 listopad 2016 : 11:36 Norbert12 | Zgłoś
+4 expert lvl nofoczesna
czy to nie jest ten Pan od statku biurowca zwanego m/s Paździerz ( Bembridge) ?
o ile się nie mylę to chyba zrobili go lekko w rurę przy tym remoncie... ale na NB to się pewnie zna...
bo .nowczesna zna się na wszystkim a nawet bardziej niż na wszystkim - na prze prze wszystkim
14 październik 2016 : 06:55 don pedro | Zgłoś
+2 Na kogo nie głosować
No to chyba mieszkańcy Szcżecina już wiedzą na kogo nie głosować.
Patriota lokalny, nie ma co. Ale na Bembridża to umiał łapska wyciągać po kasę od miasta i szczecinian.
Strzał w kolano Panie.
14 październik 2016 : 16:24 Szczecinianin | Zgłoś
0 promy
A może temat budowy morskich promów należałoby rozważać jako wspólne przedsięwzięcie odbudowanej stoczni w Szczecinie i Gdańskiej Stoczni Remontowej. Doświadczenie i wspaniałe wyniki w budowie statków różnych typów Remontowej SA oraz możliwości Szczecina w budowie kadłubów dałyby szansę na wcale nieodległy sukces. A jest o co się bić. Sukces oznaczałby bowiem zamówienia na budowę nowoczesnych promów, których na Bałtyku coraz bardziej brak.
15 październik 2016 : 07:48 ssszymek | Zgłoś
+10 Prom
Szanowni Panowie,
Z zainteresowaniem przeczytalem posty i mam mieszane odczucia na temat dyskusji.Obecnie na stoczni w Turku powstaje MEGASTAR imo 9773064 49000 GT.Stepke polozono 09.02.2016 wodowanie 15.07.2016, wejscie do eksploatacji 1Q 2017. O podobnych promach dyskutujemy.Jesli potrafimy dotrzymac harmonogram , kulture techniczna i cene,to jestem za. W przeciwnym razie proponuje umiar w dyskusji.Zupelnie nie wiem dlaczego powstal taki hurrrra optymizm wokol polskich stoczni.Ostroznie z przekonaniem,ze budujemy plywajace mercedesy.Jednostek typu Innovation w Chinach powstalo kilkanascie.Promy z Flensburga dla DFDS to mroczna strona stoczni.Nim Remontowa Gdansk wezmie sie za promy to odlegly czas.
To nie budowa promow fiordowych.Czas pokaze kto mial racje.
Mieczyslaw
17 październik 2016 : 11:39 Mieczyslaw | Zgłoś
+5 Ludzie obudźcie się!
Ludzie obudźcie się, o czym mowa? Odbudować stocznię aby zbudować dwa (słownie: DWA!) promy na Bałtyk? To ile one będą kosztować? Mamy przykład Gawrona, najdroższego kadłuba ostatnich lat, teraz jeszcze dwa następne? Kto za to zapłaci? I znowu Pan płaci, Pani płaci...???
27 październik 2016 : 08:24 Arek gda | Zgłoś
+5 Niech dalej spią
Unity Line ani tym bardziej PŻB wiedzą, że nie są w stanie zbudować nowych promów -nawet w Chinach, tak aby to miało ekonomicznie ręce i nogi. Dlatego liczą, że nasze państwo im takie promy zafunduje w ramach odbudowy przemysłu stoczniowego.
Są tylko dwa realne scenariusze:
- pierwszy: jest to tylko zagrywka polityczna i nawet chłopaki z PiS-u wiedzą, że tego się nie da.
- drugi, chłopaki z PiS-u żyją w oderwaniu od rzeczywistości i zaczną robić coś co nie zostanie dokończone przez 10 lat a pochłonie ogromne kwoty z budżetu.
27 październik 2016 : 14:37 Mouses | Zgłoś
+2 sure
streight to the point, celnie zauwazone.....
18 listopad 2016 : 11:20 Greg | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9983 4.0791
EUR 4.2806 4.367
CHF 4.3691 4.4573
GBP 5.0068 5.108

Newsletter