Stocznie, Statki

Trwa wymiana krzyżownic, czyli skrzyżowań szyn tramwajowych i kolejowych, przed stocznią. Dzięki inwestycji do zakładu będzie można dostarczać stal koleją, tak jak to było w czasach świetności zakładu.

Spółka, która zarządza terenami stoczniowymi Szczeciński Park Przemysłowy, odnowiła i zmodernizowała w ubiegłym roku dawne stoczniowe bocznice kolejowe. Zrobiła to jednak tylko do bram zakładu. Aby pociągi mogły dojeżdżać do stoczni, trzeba było wymienić też skrzyżowania torów kolejowych z tramwajowymi. To zobowiązało się zrobić miasto do którego należą tory tramwajowe. Prace są prowadzone w ciągu ulic Stalmacha i Nocznickiego.

Bocznicę kolejową zmodernizowano za ponad 4,6 mln zł. Wymieniono dwa kilometry torów a koszty inwestycji zostały pokryte ze środków własnych SPP oraz unijnych. Zadanie było częścią projektu "Podniesienie atrakcyjności Szczecińskiego Parku Przemysłowego", współfinansowanego przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. Wykorzystano wtedy oszczędności z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013.

Na uruchomienie bocznicy kolejowej czekają firmy, które wykonują kontrakty na terenie stoczni. Dzięki kolei do zakładu będzie dostarczana stal, a eksportowane będą konstrukcje stalowe.

 
+7 etno
Dzięki udostępnieniu lokalnym Środków Unijnych, w całym Mieście trwa akcja rewitalizacyjna. Warto odwiedzić Szczecin, żeby zobaczyć, jak niemieckie majstersztyki architektoniczne z końca 19 i pocz.20 w zamieniane są w g*wno.
08 sierpień 2016 : 09:39 grafia | Zgłoś
+9 skrzyżowanie
jesli kogoś to interesuje ( i nie jest ze Szczecina) to skrzyżowanie o którym mowa w artykule nie znajduje się na załączonym zdjęciu ani na jego drugim planie tak dla scisłości :)
08 sierpień 2016 : 11:19 jdso | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0037 4.0845
EUR 4.2839 4.3705
CHF 4.3859 4.4745
GBP 5.0134 5.1146

Newsletter