Stocznie, Statki

W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie doszło do pożaru na remontowanym tam statku - poinformowały m.in. TVN24, Radio Zet i Radio Szczecin.

Zapaliła się izolacja termiczna w ładowni chłodniowca Green Klipper. Nad statkiem unosiły się obfite kłęby gęstego dymu. Zapaliła się najprawdopodobniej pianka poliuretanowa. Ogień pojawił się na statku około godziny 11.

Akcję gaśniczą podjęła straż zakładowa oraz siedem zastępów Państwowej Straży Pożarnej. 

Nie ma dotąd informacji o osobach poszkodowanych w pożarze.

- Na miejscu jest spore zadymienie, to bardzo trudna akcja - informował rzecznik szczecińskiej straży pożarnej kpt. Piotr Tuzimek w wypowiedzi dla Radia Szczecin. - Zgłoszenie o pożarze ładowni statku na wyspie Gryfia otrzymaliśmy o 11.04. Działania były już prowadzone przez zakładową straż pożarną. 

Chłodnicowiec Green Klipper należący do norweskiego armatora Green Reefers AS znajduje się w technicznym zarządzie Green Management Sp. z o.o. z Gdyni. Flota armatora składa się z ponad 20 nowoczesnych statków przeznaczonych głównie do transportu ładunków zimnych i mrożonych. Armator operuje głównie na Oceanie Atlantyckim, Morzu Śródziemnym, Bałtyckim i w rejonie Zatoki Meksykańskiej.   

Green Klipper przechodzi rozległy remont z dokowaniem. Zakres prac na statku jest złożony i obejmuje m.in. remont całego zestawu sterowego wraz z elementami maszyny sterowej, remont śruby nastawnej, naprawy pokryw lukowych oraz wymiany znacznej części konstrukcji kadłuba wraz z pracami rurarskimi. 

Statek wymaga wymiany dużej ilości konstrukcji kadłuba w trudnych rejonach, co sprawia, że jest to zlecenie skomplikowane pod względem organizacyjnym. Ze względu na specyficzną budowę chłodnicowca, przed przystąpieniem do właściwych prac remontowych, należy wykonać liczne prace przygotowawcze, takie jak rozszalowanie ładowni oraz zabezpieczenie przeciwpożarowe.

Najbardziej skomplikowane prace kadłubowe wykonywane są w rejonach siłowni i studzienek ładowni, a szczególnie trudnym miejscem na statku jest część dziobowa, gdzie wymieniane będą elementy konstrukcji łącznie z głównymi elementami tunelu steru strumieniowego.

rel (MARS), PBS

+3 DELIRKA ZŁODZIEJOHOLIKÓW CZYLI KONTRAKTOWY SPADEK PO MARSJANACH I TOMKU
Pożar pożarem, ale ten statek przybił z Pomeranii i pewnie na zasadach gdzie za moich czasów w głowie się nie mieściło czyli że stocznia jest podwykonawcą na własnym doku i własnym terenie. W pewnym sensie będzie to nauczka dla wszystkich superintendentów, że nie chodzi się do firm krzak i kapelusz nawet za prowizję bo można sobie prawnych kłopotów narobić i dużo zapłacić. Stocznia w ogole nie powinna z armatorem rozmawiać jeżeli była podwykonawcą. Niech ma wątpy do tego komu zlecił remont. Niech krzaki z pomerani płacą.:-)))). cHOĆ PEWNIE TAK SIĘ SKOŃCZY ŻĘ KRZAK OGŁOSI UPADŁOŚĆ, A ARMATOR POZIWE STOCZNIE. MISTIC 2 I 24 ZAPŁACONE MELONY SIĘ KŁANIAJA ZNOWU, BO OBAWIAM SIĘ ŻE JAK PRZY MISTICU STOCZNIA JEST NISKO UBEZPIECZONA, BO NIE MA KASY NA SKŁADKĘ. ONie można przecież sprzedawać terenów całego MSR ze ś-cia, CO LUDZIE TYLE LAT BUDOWALI, obniżać pensje o 15% mniej ważnym w związkach, zabierać premie, zwalniać grupowo, bo w szambie na wyspie znowu ktoś, coś chciał ukręcić, ale ups nie udało się i TRZEBA ZAPŁACIĆ ODSZKODOWANIE BO ARMATOR NIE ODPUŚCI :-))))) !!!! . ALE ŻEBY W TAK BEZCZELNY SPOSÓB, W BIAŁY DZIEŃ, WYKORZYSTUJĄC I OŚMIESZAJĄC PROCEDURY FIRMOWE, PO TYM JAK ZA ZŁODZIESTWO ZŁAPALI PÓŁ ROKU TEMU FANA FAJEK I CZYŚCIOCHY JAKO ODŻYWKI NA MÓZI I WYRZUCILI DYSCYPLINARNIE, W TRAKCIE TOCZĄCEGO SIĘ NA ŻYWOP ŚLEDZTWA ABW I AUDYTÓW TAKI ZŁODZIEJSKI NUMER ! LUUUUUDZIE :-))))))) !!!! ZŁODZIEJOHOLIZM TO JEDNAK STRASZNA CHOROBA. BARDZIEJ UZALEŻNIA OD ALKOHOLIZMU. NIECH CHCIAŁBYM BYĆ TERAZ W SKÓRZE MARSJAN, TOMKA ALBO KOLEGÓW KITOWŁOSEGO !!!! ZOBACZYMY CZY TO PASTWO JUŻ ZACZEŁO DZIAŁAĆ !!! ILE TO PIENIĘDZY Z BUDŻETU ZDEFRAUDOWAŁY RZĄDZĄCE ŚWIRY I ZŁODZIEJE W TYM CHORYM MIEŚCIE !!! PEANTAGOM NA WYSPIE POWINIEN SKOŃCZYĆ TAK JAK TU KTOŚ MĄDRZE I DISADNIE NAPISAŁ. POWINIEN BYĆ SPUSZCZONY W KIBLU HISTORII PRZEMYSŁU STOCZNIOWEGO W POLSCE. CZAS BUDOWAĆ OD NOWA !! TYCH LUDZI SIĘ JUŻ NIE DA WYCHOWAĆ !!! DO LECZENIA UZALEŻNIEŃ SIĘ NADAJĄ TYLKO I PUSZKI !!!!
26 kwiecień 2016 : 21:19 FIWW | Zgłoś
+3 c.d.
TEN DYM I FETOR TAK NAPRAWDĘ UNOSI SIĘ NIE ZE STATKU ALE Z WYSTRASZONEGO TYŁKA TOMKA, MARSJAN KITOWŁOSEGO I JEGO PRZYGŁUPICH KOLESI. ZNISZCZYLI NIEODWRACALNIE 2 STOCZNIE !!! TO SĄ WŁASNIE SKUTKI INTERESÓW WYSPOWYCH NAZWISKOWYCH ZNANYCH W ŚWIECIE REMONTÓW MORSKICH CZYLI Z WAŁKÓW Z KRZAKAMI I LEWIZN. WSTYD, SIARA I OBCIACH !!! CAŁA POLSKA SIĘ ŚMIEJE I NIE CHCE KOLEJNY RAZ DOPŁACAĆ !!! SZKODA TYLKO TEJ STOCZNI ZE ŚWINOUJŚCIA !!!
26 kwiecień 2016 : 21:26 FIWW | Zgłoś
-1 Guru
Guru jeszcze tam wróci, razem z Adamem. Szybciej niż wszyscy myślicie.
27 kwiecień 2016 : 09:52 H-201 | Zgłoś
+1 Malarz
Aktualnie to guru może wrócić, ale tylko pod warunkiem że długi przemyci go w bagażniku, za łapówę na bramie, żeby farbę mieszał na doku na czarno :-)))). A śledztwo trwa, a jak ABW zarząda sobie wydruków z bramy kto wchodził, jakie firmy. Toż to czyste oczywiste lewizny z których mogą później powstać takie problemy jak ten z pożarem!!! Kitowłosy z Tomkiem mogą się okazać za krótcy żeby pomóc. Zreszta to oni wydawali polecenia podwładnym na wpuszczanie spółek na lewizny, na teren stoczni. Tomek ze strachu, jak piszą w mediach już nadaje ostro na psy.
27 kwiecień 2016 : 20:08 FIWW | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter