Stocznie, Statki

We wtorek, 23 lutego 2016 zwodowany został kolejny, czwarty z serii statek typu PSV z napędem gazowym przeznaczony do zaopatrywania platform wiertniczych i wydobywczych.

Statek budowany jest dla jednego z największych, norweskich operatorów floty offshore.

Aktualnie rozpoczyna się proces jego wyposażania w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd gazowo-elektryczny, system do zwalczania pożarów Fi-Fi 2 oraz system do zwalczania rozlewów olejowych.

Po zakończeniu tego etapu przyjdzie czas na testowanie zainstalowanych systemów oraz kompleksowe próby morskie.

Statek dostawczy typu PSV przeznaczony do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego, budowany z zastosowaniem najnowszych ekonomicznych rozwiązań eksploatacyjnych pozwalających na maksymalną ochronę środowiska oraz dbałość o bezpieczeństwo załogi spełniać będzie najwyższe wymagania oraz standardy światowe.

Projekt oraz konstrukcja kadłuba zapewni niskie zużycie paliwa podczas operacji tranzytowych oraz wysokie możliwości manewrowe. Statek wyposażony zostanie w silniki dwupaliwowe z opcją zasilania gazem LNG w głównym reżimie pracy.

Jednostka budowana jest na podstawie projektu opracowanego przez norweskie biuro Wartsila Ship Design pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL. 

Dane statku

Podstawowe parametry:

Długość całkowita 89,20 m
Długość p.p. 80,40 m
Szerokość konstrukcyjna 19,00 m
Prędkość 14,6 kn
sections.details.sub_sections.basic_data.content.deck_area 980 m²
DWT 5400 t

System napędowy

Dwupaliwowe Z. Prądotwórcze 2 x 2610 kW + 2 x 1408 kW
Pędniki azymutalne 2 x 220 kW
Wysuwny pędnik azymutalny 1 x 880 kW
Dziobowe stery strumieniowe 2 x 1000 kW
Awaryjny zespół prądotwórczy 1 x 200 kW

Wyposażenie pokładowe

Dźwigi pokładowe 2 x 3 t/12 m
Windy kotwiczne 2 x 12 t
Windy cumownicze 2 x 12 t
Windy pomocnicze 2 x 12 t

Pompy Ładunkowe

Paliwo 2 x 50-200 m2/h 9 bar, napęd hyd.
Woda słodka 2 x 200 m2/h 9 bar, napęd el.
Metanol 2 x 40-75 m2/h 8/9 bar, napęd hyd.
Popłuczyny zaolejone 2 x 0-100 m2/h 24/9 bar, napęd hyd.
Płuczka 2 x 50-200 m2/h 24/9 bar, napęd hyd.
Solanka 2 x 0-100 m2/h 24/9 bar, napęd hyd.
Olej bazowy 2 x 75/18 m2/h 9 bar, napęd el.
Woda balastowa/wiertnicza 2 x 200 m2/h 9 bar, napęd el.
Materiał z odwiertu 6 x 0-30 m2/h 30 bar, napęd hyd.
Ładunek sypki 2 x sprężarki, 1656 m2/h 7 bar, napęd każda

Pojemność:

Załoga 25
Zbiornik LNG 230,00 m³
Zbiornik paliwa 950,00 m³
Woda słodka 1000,00 m³
Balast 1900,00 m³
Płuczka 930,00 m³
Solanka 800,00 m³
Płuczka + Solanka 1160,00 m³
Metanol 345,00 m³
Ładunek suchy 400,00 m³
Olej bazowy 230,00 m³

rel (Remontowa Shipbuilding)

ilustr.: Remontowa Shipbuilding

+1 Ładne cudo
BRAWO TY !
28 luty 2016 : 20:02 Antoni | Zgłoś
+2 m3/h
W m3/h
29 luty 2016 : 07:57 pop | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9983 4.0791
EUR 4.2806 4.367
CHF 4.3691 4.4573
GBP 5.0068 5.108

Newsletter