Stocznie, Statki

Szczecińska stocznia PTS Ltd. przekazała armatorowi norweskiemu małą, w pełni wyposażoną jednostkę pływającą - wielozadaniowy trimaran roboczy Brutus.

Trójkadłubowy statek, po wodowaniu i zakończonych pomyślnie próbach, został już w przedświątecznej części grudnia formalnie przekazany armatorowi, ale ten przeprowadzi go do Norwegii dopiero w Nowym Roku. Początek podróży nastąpi najprawdopodobniej nie wcześniej, niż 6-7 stycznia. Jednostka o stoczniowym numerze budowy NB-28 zbudowana została na zamówienie armatora J Garvik AS z Lepsøy koło Bergen.

Wodowanie, które odbyło się na początku grudnia, polegało na podjęciu statku z ciężkiej platformy samojezdnej na placu przypochylniowym jednej z pochylni byłej Stoczni Szczecińskiej, a następnie - na przeniesieniu i opuszczeniu na wodę przez dużą stoczniową suwnicę bramową.

Brutus to wielozadaniowy statek roboczy. Zatrudniany będzie głównie przy obsłudze farm rybnych, ale również przy pracach portowych, np. utrzymaniu i remontach infrastruktury portowej, np. nabrzeży.

Trimaran ma 14,95 m długości (na kadłubach) i ok. 17 m długości maksymalnej (z platformą roboczą stanowiącą przedłużenie pokładu), 13,20 m szerokości maks. i 3,5 m zanurzenia.  Wyposażony jest w silnik napędu głównego Volvo Penta o mocy ok. 850 KM. Posiada dość obszerny pokład roboczy. Wyposażony jest m.in. w dwa żurawie pokładowe Palfinger, z teleskopowymi wysięgnikami: jeden o wysięgu ok. 20 m, przy którym oferuje unos (DOR) rzędu 2,5 - 3 t i o maksymalnym udźwigu (na krótkim wysięgu) na poziomie 12 t, drugi - mniejszy - o wysięgu 12 m z udźwigiem ok. 1 t i maksymalnym (na minimalnym wysięgu) rzędu 5,5 t. Statek posiada też wyposażenie pozwalające mu służyć za bazę dla pracy nurków.

Wcześniej stocznia PTS Ltd. uczestniczyła w opracowywaniu dokumentacji projektowej dla trimaranu Tørres, który zbudowała stocznia Poltramp ze Świnoujścia dla tego samego armatora - J Garvik AS.

PBS

Fot.: PTS Ltd.

Wodowanie trimaranu Brutus w byłej Stoczni Szczecińskiej

 

+4 Brawo Stocznia
Zrobienie czegoś takiego wcale nie jest łatwiejsze o zwykłego masowca.Owszem mniej stali , mniej ludzi , ale satysfakcja dla budowniczych przeogromna.Gratulacje dla wykonawców !
28 grudzień 2015 : 16:53 Antoni | Zgłoś
+1 Cudo!
Wspaniała jednostka Gratulacje !
28 grudzień 2015 : 19:42 Warszawiak | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9983 4.0791
EUR 4.2806 4.367
CHF 4.3691 4.4573
GBP 5.0068 5.108

Newsletter