Stocznie, Statki

Uznane biuro konstrukcyjne Deltamarin w Finlandii zaprezentowało wizualizację nowego kontenerowca serii A.Delta2300. Praca nad projektem została wsparta przez stocznię AVIC Weihai Shipyard.

- Ogólna wydajność i elastyczność tej konstrukcji kontenerowca zapewni właścicielom i operatorom rozwiązanie dla przyszłych potrzeb transportowych - wyjaśnia Vesa Hamarila, Dyrektor Sprzedaży Deltamarin Ltd.

A.Delta2300 będzie miał pojemność od 2322 TEU, a załadunek kontenerów będzie mógł odbywać się w różnych konfiguracjach - biuro Deltamarin wzięło pod uwagę zamontowanie dużej liczby gniazd umożliwiających załadunek kontenerów wymagających chłodzenia w wielu układach. Dzięki temu czas, który zazwyczaj był przeznaczony na odpowiednie ich ustawianie, zostanie zaoszczędzony.

Przy szeregu obliczeń i trzech seriach badań w basenie modelowym w Hamburgu, projektanci zapewniają, że innowacyjna budowa kadłuba zapewni niski opór w połączeniu z bardzo wysoką sprawnością napędu.

Dobowe zużycie paliwa w silniku głównym zostało zmniejszone do 42 t na dzień przy prędkości eksploatacyjnej 19 węzłów, czego efektem będzie zużycie paliwa na poziomie 0,033 t / TEU / 24 h. Został też osiągnięty niski współczynnik nośności przypadającej na TEU na poziomie poniżej 16 t nośności na masę standardowego "statecznościowego" kontenera 14-tonowego. Udaje się to zazwyczaj tylko przy większych kontenerowcach. Taka efektywność obniża wartość indeksu EEDI (Energy Efficiency Design Index) dla tego statku do ok. 37% poniżej ("linii") poziomu odniesienia według IMO, zgodnie z Fazą trzecią, wprowadzaną w życie w roku 2025. 

Dane techniczne projektu A.Delta2300:

Długość całkowita: 188,60 m
Szerokość: 30,95 m
Zanurzenie: 8,75 m
Pojemność: 2,322 TEU
Ilość gniazd: 500
Prędkość eksploatacyjna: 19 węzłów

AL, PBS, rel (Deltamarin)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter