Stocznie, Statki

Pierwszy z serii mega kontenerowców, budowanych dla francuskiego armatora CMA CGM będzie zasilany silnikiem Wartsila. Statek zostanie zbudowany w Hanjin Heavy Industries & Construction (HHIC) na Filipinach.

Kontenerowiec o ładowności ponad 20 tys. TEU, będzie jednocześnie największym należącym do floty armatora. Zostanie on wyposażony w silnik z typoszeregu X92 oferującego zakres mocy od 24,420 do 73,560 kW. Został on zaprojektowany z myślą o zmniejszeniu kosztów eksploatacji i zminimalizowaniu emisji spalin. 

Kontenerowiec będzie miał długość 400 metrów i szerokość 59 metrów. Jego budowa zakończy się prawdopodobnie w czwartym kwartale 2017 roku. Silnik zostanie dostarczony przez Wartsila przy współpracy firmy Gas & Diesel Winterthur (WinGD).

To nie jedyne zamówienie, o którym ostatnio oficjalnie poinformowała Warstila. Kolejnym z nich jest dostawa silników do pogłębiarki, która zostanie zbudowana w chińskiej stoczni Shanghai Zhenhua Heavy Industries. Kontrakt podpisano już w czerwcu br. ze zleceniodawcą China Communication Construction Company (CCCC). Zakres dostawy obejmuje trzy 16-cylindrowe silniki oraz system, który monitoruje jego pracę - Condition Based Maintenance (CBM).

Pogłębiarka będzie jedną z największych i najbardziej nowoczesnych pogłębiarek ssących z głowicą frezującą. 140-metrowy statek będzie miał zdolność pogłębiania do 35 metrów przy mocy 7,5 tys. kW. 

Zamówienie ma zostać zrealizowane w październiku 2017 roku.  

AL
 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9983 4.0791
EUR 4.2806 4.367
CHF 4.3691 4.4573
GBP 5.0068 5.108

Newsletter