Stocznie, Statki

Koreańska stocznia Hanjin Heavy Industries & Construction Co., Ltd. potwierdza zamówienia trzech kontenerowców o ładowności 20 600 TEU. Ich budowę zleciła francuska spółka CMA CGM.

Pierwsze plany budowy kontenerowców o ładowności 20 600 TEU zostały ujawnione w zeszłym miesiącu, jednak wówczas nie zostały do końca skonkretyzowane.

W tej chwili wiadomo już, że kontenerowce zostaną zbudowane przez filipińską stocznię w Subic, która dostarczy je armatorowi w drugiej połowie 2017 roku. Kontenerowce, o długości 400 metrów i szerokości 59 metrów, będą eksploatowane w relacjach między Azją i Europą Północną.

Zamówienie powoduje, że stocznia Hanjin Heavy Industries jest jedną z trzech, które przełamały barierę 20 tys. TEU. Wśród nich znajdują się również Samsung Heavy Industries, która buduje dziesięć statków dla japońskiej spółki Mitsui O.S.K. Lines i Orient Overseas Container Line (OOCL), a także japońska stocznia Imabari z dodatkowymi dwoma statkami dla Mitsui O.S.K. Lines. Ponadto Imabari przyznaje, że otrzymała zamówienie na 11 dalszych statków powyżej 20 tys. TEU od nieujawnionego armatora europejskiego.

Tak wyglądają zamówienia kontenerowców o ładowności powyżej 20 000 TEU na początku kwietnia 2015 r.:

- Mitsui O.S.K. Lines (6 statków) - potwierdzone zamówienia czterech kontenerowców o ładowności 20 150 tys. TEU zamówione w Samsung Heavy Industries, dodatkowo długoterminowe umowy dla dwóch dalszych statków o ładowności po 20 150 TEU budowanych przez Stocznię Imabari. Dostawa - druga połowa 2017 roku.

- OOCL (6 statków) - potwierdzone zamówienia na sześć kontenerowców o ładowności po 21 100 TEU złożone w stoczni Samsung Heavy Industries. Dostawa - druga połowa 2017 roku.

- CMA CGM (3 statki) - potwierdzone zamówienia na trzy kontenerowce o nośności 20 600 TEU - ulokowane w Hanjin Heavy Industries. Dostawa - druga połowa 2017 roku.

- Nieujawniony armator (11 statków) - stocznia Imabari przyznała, że na początku tego roku otrzymała zamówienie od nieujawnionego, europejskiego armatora na 11 kontenerowców przekraczających ładowność 20 tys. TEU. Dostawa - początek 2018 roku.

AL

+5 W sumie Filipińczykom mozemy zazdrościć
jeszcze nie tak dawno w przemyśle stoczniowym nie istnieli a my przewyższaliśmy ich o głowę . Dziś już jesteśmy już tylko bantustanem morskim te parę niby budowanych i nie wykończonych w całości jednostek offshore w naszych stoczniach to jest nic z tym co oni teraz zaczną budować.
07 kwiecień 2015 : 11:45 taka prawda | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9983 4.0791
EUR 4.2806 4.367
CHF 4.3691 4.4573
GBP 5.0068 5.108

Newsletter