Stocznie, Statki

Maersk Line podpisał kontrakt na nowe statki z chińską stocznią COSCO Shipyard Group Co., Ltd. Zlecenie obejmuje pojemnikowców o nośności 3600 TEU każdy z klasą lodową umożliwiającą żeglugę na akwenach o określonym stopniu zalodzenia.

Statki o długości 200 metrów i szerokości 35,2 metrów zostały zamówione dla spółki Seago Line i będą przeznaczone na krótkie trasy po Europie i w regionie Morza Śródziemnego. Ponadto napęd nowych statków (zasilany paliwen żeglugowym MGO) będzie zgodny z nowymi przepisami dyrektywy siarkowej, która weszła w życie 1 stycznia tego roku. Cena całego zamówienia nie została ujawniona.

Statki te będą de facto dużymi pojemnikowcami dowozowymi (feeder'ami). Zatrudniane będą również w rejonie Bałtyku.

Zaledwie kilkanaście lat temu, kontenerowce o ładowności rzędu 3-4 tysięcy TEU używane były wyłącznie jako jednostki oceaniczne - zatrudniane na długich trasach, natomiast nowo-budowane feeder'y  nie przekraczały ok. 1000 TEU ładowności.

Jak zapewnia dyrektor ds. operacyjnych Maersk Line, Søren Toft - zamówienie zostanie zrelizowane do końca 2017 roku. 

AL, PBS

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9983 4.0791
EUR 4.2806 4.367
CHF 4.3691 4.4573
GBP 5.0068 5.108

Newsletter