Stocznie, Statki

W ub. roku europejskie stocznie zanotowały 17 proc. wzrost wielkości zamówień, w porównaniu do 2013 roku. Portfel zamówień na 2014 rok wynosił 350 statków o łącznej masie 6,7 mln ton sześciennych oraz o wartości 36,6 mld dolarów.

Globalny rynek okrętowy w 2014 roku charakteryzowały zamówienia 5341 statków o łącznej masie 113,6 mln ton sześc. i wartości 311,3 miliardów USD. Wynika z tego, że stocznie europejskie miały 11,8 proc. udział (wartościowo) w światowym rynku. 

Największy portfel zamówień odnotowały stocznie z Korei Południowej - 101,1 mld USD, co jednak oznacza spadek o 9,5 procent w porównaniu do 2013 roku. Drugi pod względem wartości zamówień portfel zdobyły stocznie chińskie - 90,5 mld USD.

Z zestawień tych wynika, że wartościowo europejskie stocznie miały 11,8 proc. udział w produkcji światowej i 5,9 proc. – w ujęciu tonażowym. Ta rozbieżność wskazuje, że produkują one bardziej specjalistyczne statki i o zaawansowanej technologii, niż azjatyckie, czyli także bardziej wartościowe.

Według analityków rynkowych, na których powołuje się portal promy.24.com, nie wiadomo, jak długo potrwa wzrost zamówień w stoczniach europejskich, ale co najmniej przez kilka najbliższych lat. 

 

+6 Jak to??!!!
Przecież Donald jeszcze jakis czas temu ostro twierdził że w Europie nie opłaca się budować statków....
03 luty 2015 : 10:44 Kali | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9983 4.0791
EUR 4.2806 4.367
CHF 4.3691 4.4573
GBP 5.0068 5.108

Newsletter