Fińskie miasto Rauma zakupiło 22 stycznia br. od koncernu stoczniowego STX Finland tereny należące do stoczni w Raumie, która ze względu na brak zamówień decyzją koncernu STX ma zostać zamknięta do końca drugiego kwartału 2014 roku.
Miasto za zakupione tereny zapłaci koncernowi STX 18,1 mln euro. Pozyskane tereny mają zabezpieczyć miejsce na dalszy rozwój firm związanych w gospodarką morską, co ma przełożyć się na zatrudnienie w regionie.
Koncern STX Finland popadł w kłopoty wraz z kryzysem w gospodarce morskiej, a także wraz ze wzrostem kosztów pracy fińskich stoczniowców. Od kilku lat liczba zamawianych przez armatorów statków, w tym przede wszystkim wycieczkowców i promów, znacznie zmalała. Ostatnio stocznia straciła kontrakt na budowę dwóch promów dla Scandlines, jak wskazywał sam armator, było to spowodowane problemami finansowymi stoczni. Zamkniecie Raumy ma przyczynić się do polepszenia sytuacji stoczni w Turku oraz stoczni w Helsinkach, w której STX posiada 50% udziałów.
Ostatnim projektem, jaki zostanie zrealizowany w stoczni w Raumie będzie przebudowa promu Bergensfjord dla armatora Fjord Line za kwotę ok. 30 mln euro. Prom zostanie przebudowany z promu nocnego posiadającego sporą liczbę kabin na typowy prom dzienny, ze względu na fakt, że na linii Szwecja/Stromstad – Norwegia/Sandefjord, którą będzie obsługiwał po przebudowie, długość rejsu to jedynie 4 godziny. Planowany termin zakończenia przebudowy do przełom kwietnia i maja br.
REL
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.