Stocznie, Statki

        

Wyposażenie pokładowe i maszynowe, sterowe, ratunkowe:  dwa podwieszone stery typu spade z maszynami sterowymi typu rotary vane prod. Fryndebø, dwa dziobowe stery strumieniowe o mocy 750 kW (1020 KM) - każdy; statek posiada na wyposażeniu 3 kotwice (w tym jedną zapasową) o masie po 5250 kg, długość łańcucha kotwicznego - 577,50 m; stabilizatory płetwowe o powierzchni po 8 m2 dostarczone przez Fincantieri (+ system niwelacji przechyłów w porcie z wykorzystaniem zbiorników balastowych); statek wyposażony jest w jedną rufową rampę osiową / furtę w szerokiej pawęży, o dopuszczalnym obciążeniu 100 t (rampa pierwotnie szeroka na 15,50 i długa na 12,00 m, została dostosowana do warunków terminali w Świnoujściu i Trelleborgu w ten sposób, że ruch może się przez nią odbywać jednocześnie tylko w jednym kierunku - jednym pasem ruchu); z pokładu głównego na górny wiedzie rampa (pochylnia) podwieszona, o DOR 100 t, usytuowana wzdłuż szybu maszynowego po jego lewej stronie; z pokładu głównego do najniższej ładowni prowadzi rampa stała z segmentową pokrywą na poziomie pokładu głównego; większość wyposażenia pokładowego dostarczyła Hatlapa z Niemiec; prom wyposażony jest (poza tratwami i innymi środkami ratunkowymi) w dwie łodzie ratunkowe po 80 miejsc i szybką łódź ratowniczą MOB na 6 osób.

Klasyfikacja:od przejęcia przez ESL - Germanischer Lloyd (przedtem RINa oraz LR), notacja klasy GL + 100 A5 with freeboard 1.614 m P5D11 Ro-ro passenger ferry + MC AUT.

Opracował:Piotr B. Stareńczak

Zdjęcia: Adam Woźniczka, Piotr B. Starańczak, Euroafrica, Unity Line

 

Jednostki bliźniacze (w chwili budowy)*

( nr IMO - imię statki - rok budowy - stocznia - nr budowy - obecny operator)

9019066 - Via Adriatico, zbudowany jako Via Adriatico - 1992 - Van der Giessen-de Nord (GdN) - 958 - Tirrenia

9019080 - Espresso Ravenna - zbudowany jako Via Ionio - 1993 - Tille Scheepsbouw B.V. (Frisian Shipyard) - Harlingen / GdN - 287 - Tirrenia

9019054 - Scandola - zbudowany jako Via Ligure - 1992 - GdN - 957 -  Navigation de Meridionale, Francja

9019078 - Galileusz, zbudowany jako Via Tirreno - 1992 - GdN - 959 - Unity Line / Euroafrica

9031686 - Espresso Catania, zbudowany jako Via Mediterraneo - 1993 - Fincantieri - Cantieri Navali Italiani S.p.A., Palermo, Włochy - 5922 - Tirrenia

9031698 – Lazio, zbudowany jako Lazio - 1994 - Fincantieri, Palermo – 5923 - Tirrenia

9031703 - Puglia, zbudowany jako Puglia - 1995 - Fincantieri, Palermo - 5924 - Tirrenia

______________________________

* imiona i przynależność - wg stanu na wiosnę 2010 r., obecnie większość z tych statków różni się między sobą (czasem dość znacznie) w wyniku przebudów.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9003 3.9791
EUR 4.226 4.3114
CHF 4.3068 4.3938
GBP 4.922 5.0214

Newsletter