Stocznie, Statki

Charakterystyka Baltic Queen

Konstrukcja:statek o konstrukcji stalowej, spawanej; posiada 12 pokładów (11 pokładów ciągłych, według definicji klasyfikacyjnych); jego kadłub podzielony jest na 20 przedziałów wodoszczelnych; jednostka charakteryzuje się wydatną gruszką dziobową i rufą pawężową z płetwą (single skeg); statek ma dwie rufowe furty i rampy osiowe oraz jedną furtę i rampę na dziobie bez przyłbicy (dwa skrzydła furty poszycia otwierają się na boki); jako że jednostka przeznaczona jest do eksploatacji w trudnych warunkach północnego Bałtyku, zaprojektowano ją i zbudowano dla spełnienia wymogów najwyższej szwedzko-fińskiej klasy lodowej 1A Super.

Wymiary główne, tonaż, pojemność:długość całkowita 212,10 m, długość między pionami 194,40 m, szerokość konstrukcyjna 29,00 m, szerokość maksymalna 35,20 m, wysokość boczna - do pokładu głównego (D3) 9,70 m, - do pokładu embarkacji (D6) 18,20 m, (wysokość boczna wg LR Fairplay i klasyfikatora - 15,40 m), wolna burta 3312 mm, zanurzenie - maksymalne 6,40 m, konstrukcyjne 6,30 m; tonaż pojemnościowy brutto (GT) 48 915, tonaż pojemnościowy netto (NT) 30 860, tonaż skompensowany 42 710, nośność - przy gęstości wody zaburtowej 1,025 t/m3 - 4800 t; według innych kryteriów / niektórych źródeł, m.in. klasyfikatora i LR Fairplay Sea-Web - 6287 t.

Zdolność przewozowa:maksymalna liczba pasażerów 2800, łączna liczba kabin 1057, kabin pasażerskich 927 z 2500 miejscami (łóżkami) dla pasażerów, 130 kabin załogi; długość pasa ładunkowego (ro-ro lane length) 1160 m, liczba samochodów osobowych, maks. 420.

Napęd i osiągi oraz wyposażenie maszynowe: prędkość eksploatacyjna ok.22 węzły, maksymalna 24,5 węzła (45,37 km/h); łączna maksymalna moc napędu głównego (MCR) 32 000 kW (43 508 KM), ciągła (CSR) - 27 200 kW (36 980 KM), dwie konwencjonalne śruby nastawne; silniki napędu głównego: cztery silniki wysokoprężne, 4-suwowe, nienawrotne, 16-cylindrowe w układzie V, 320´400 mm (średnica tłoka ´skok), typu Wärtsilä 16V32 (produkcji Wartsila Finland Oy - Vaasa), o mocy 4 ´8000 kW (10 877 KM), przy 750 obr./min.; silniki pomocnicze (zespołów prądotwórczych): trzy silniki wysokoprężne średnioobrotowe Wärtsilä Vasa 6R32, o mocy 3 ´2360 kW, prądnice 690 V 50 Hz - 2950 kVA oraz - wg LR Fairplay -dwa silniki wysokoprężne o mocy 2 ´2160 kW (prądnice 690 V 50 Hz); klasyfikator podaje informacje o 3 zespołach prądotwórczych, jednak opartych na silnikach wysokoprężnych o innej mocy - 2 ´2360 kW (3342 KM), prądnice po 2950 kVA; prądnice zawieszone (wałowe) Leroy Somer: 2 ´2700 kVA; awaryjny zespół prądotwórczy Sisu 700 kW (850 KM) / 875 kVA; pojemność zbiorników paliwowych 1641 m3.

Wyposażenie pokładowe i maszynowe:m.in.dwa stery strumieniowe, każdy o mocy po 1800 kW (2447 KM); statek wyposażono m.in. w katalizatory spalin i inne urządzenia (np. do utylizacji odpadów) wspomagające ochronę środowiska; kotły: 2 ´CHO Unex 92,70 m² / 7,00 bar, 1 ´CHR UNEX 134,00 m² / 7,00 bar, 1 ´CHR Unex 201,00 m² / 7,00 bar.

Klasyfikacja:Bureau Veritas, notacja klasy: C + Hull, Ro-Ro Passenger Ship, Unrestricted navigation, +MACH, AUT UMS, SYS-NEQ-1, Ice 1A Super.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9983 4.0791
EUR 4.2806 4.367
CHF 4.3691 4.4573
GBP 5.0068 5.108

Newsletter