Jesteś Tutaj: PortalMorski.pl Stocznie
Dołącz do nas


Stocznie

Zmiany związane z konwersją promów HH-Ferries widoczne już gołym okiem

Email Drukuj

Tycho Brahe (Fot., źródło: abb.com)

Dwa promy HH-Ferries mają za sobą kolejny krótki postój w doku, związany z przygotowaniem jednostek do konwersji, po której staną się największymi na świecie promami zasilanymi energią elektryczną.

Color Hybrid już oficjalnie w 2019 roku!

Email Drukuj

Wizualizacja promu hybrydowego

O planach realizacji budowy największego hybrydowego statku świata informowaliśmy już na łamach Portalu Morskiego w styczniu br. Teraz przedstawiciele armatora Color Line i stoczni Ulstein Verft poinformowali o podpisaniu oficjalnej umowy. 

Częściowo wyposażony trawler Berlin opuścił stocznię Crist

Email Drukuj

Wizualizacja komputerowa trawlerów projektu NVC 374 WP Cuxhaven i Berlin

W sobotę, 18 lutego 2017 r. holownik Fenja wyholował z Gdyni kolejny częściowo wyposażony kadłub zbudowany w stoczni Crist SA. Była to druga jednostka z pary identycznych zamówionych w stoczni grupy Kleven przez niemieckiego armatora DFFU (Deutsche Fischfang-Union - spółki- córki wiodącej islandzkiej firmy zajmującej się połowami, przetwórstwem i handlem rybami i owocami morza Samherji).

Stocznia Safe zdała holownik SD Tempest do obsługi nowych brytyjskich lotniskowców

Email Drukuj

SD Tempest - wyjście z portu Gdańsk do Portsmouth. Fot.: Piotr B. Stareńczak

W sobotę, 18 lutego br., wczesnym popołudniem, port gdański opuścił holownik typu RotorTug o imieniu SD Tempest, przekazany przez stocznię Safe Co. Ltd Sp. z o.o. z Gdańska. Kieruje się do bazy Royal Navy w południowej Anglii.

Wodowanie ekologicznego promu w stoczni Crist SA

Email Drukuj

Wizualizacja promu projektu P310

Na godziny wieczorne 17 lutego br. zapowiedziano rozpoczęcie testów jednostki projektu P310 w suchym doku (na uwięzi). Hybrydowy prom dwustronny budowany jest w stoczni Crist na zamówienie fińskiego armatora - Finferries. 

Norwegian Cruise Line Holdings powiększa swoją flotę

Email Drukuj

Norwegian Joy (Wiz.: Norwegian Cruise Line)

Norwegian Cruise Line złożył zamówienie na cztery, przyjazne środowisku statki pasażerskie. Operator realizację budowy powierzył włoskiej stoczni Fincantieri.

Częściowo wyposażony ''macho''-katamaran Frøy Harvest ze stoczni Finomar

Email Drukuj

Wodowanie katamaranu Frøy Harvest z Finomaru dla Sletta Verft

Szczecińska stocznia Finomar Sp. z o.o. przekazała zwodowany 13 lutego częściowo wyposażony katamaran do obsługi farm rybnych. Frøy Harvest został wyholowany ze Szczecina 16 lutego 2017 r. 

Red Jet 3 przejdzie znaczącą modernizację

Email Drukuj

Red Jet 3 (Fot.: Wikipedia)

Należący do Red Funnel prom Red Jet 3 jeszcze w tym miesiącu trafi do stoczni. Jednostka przejdzie cykliczny przegląd, a dodatkowo zostanie poddana modernizacji.

Szczecińskie firmy chcą budować promy dla PŻB

Email Drukuj

Fot.: Wikipedia

Szczecińskie firmy mają zdolności i chęci, by wziąć udział w budowie promów dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, które mają powstać na terenie Stoczni Szczecińskiej - deklaruje przedstawiciel Zachodniopomorskiego Klastra Morskiego.

Prom Jaume II czekają wielkie zmiany

Email Drukuj

Jaume II (Fot.: Balearia)

Należący do firmy Baleària szybki prom Jaume II czekają spore zmiany. Hiszpański przewoźnik przeprowadza optymalizację napędu, z którego korzysta statek. Po zakończeniu prac, prom ma się stać jeszcze bardziej przyjazny dla środowiska.

Prom Salish Eagle w drodze ze stoczni Remontowa Shipbuilding do Kanady

Email Drukuj

Salish Eagle wypływa z portu Gdańsk do Kanady

W sobotę, 11 lutego, opuścił stocznię Remontowa Shipbuilding SA i gdański port prom pasażersko-samochodowy Salish Eagle z przyjaznym środowisku napędem gazowym LNG. Wyruszył w długą podróź do zachodniej Kanady.

CldN zamawia kolejne nowe jednostki ro-ro

Email Drukuj

Fot.: CLdN

Popularny operator promowy i logistyczny, firma CLdN realizuje swoją strategię związaną z dalszym rozwojem floty. Firma poinformowała właśnie o zamówieniu kolejnych dwóch jednostek typu ro-ro, które w najbliższych latach wzbogacą jej flotę.

Gdyńskie firmy przebudują statek PSV włoskiego armatora

Email Drukuj

PSV Ievoli Cobalt przed przebudową - wejście do portu Gdynia. Fot.: Piotr B. Stareńczak

W piątek, 3 lutego 2017 roku, do gdyńskiego portu wszedł, wprowadzony do eksploatacji przed zaledwie kilkoma miesiącami, zaopatrzeniowiec górnictwa morskiego (PSV) Ievoli Cobalt, należący do włoskiego armatora Marnavi.

MSR Gryfia z szansą na budowę lodołamaczy dla RZGW w Gdańsku

Email Drukuj

Lodołamacz Stanisław (Fot.: MS TFI SA)

Morska Stocznia Remontowa Gryfia ma szansę na budowę czterech lodołamaczy dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Upłynął właśnie termin składania ofert w trwającym postępowaniu przetargowym. Ze złożonych ofert wynika, iż oferta MSR Gryfia posiada najkorzystniejsze warunki, głównie ze względu na oferowaną cenę i okres gwarancyjny.

Strona 1 z 408



PortalMorski.pl to profesjonalny, branżowy serwis internetowy ściśle związany z polską i światową gospodarką morską. Śledź wiadomości z kraju i ze świata. Zarejestruj się i szukaj z nami pracy na morzu i lądzie. Newsy, agencje crewingowe, ruch statków, pogoda, informacje o portach – to wszystko znajdziesz na PortalMorski.pl

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

facebook