Stocznie, Statki

Po raz pierwszy do Szczecina zawinie jeden z masowców o nośności ok. 80 000 ton budowy chińskiej, należący do Polskiej Źeglugi Morskiej. 

Statki klasy panamax i nieco większe - kamsarmax bywają w Szczecinie rzadko, ale jeśli, to i tak nie w pełni załadowane. Wśród tych nielicznych 70- czy 80-tysięczników, które zawijały do szczecińskiego portu nie było jednak dotąd żadnego ze statków należących do PŻM. Kamsarmaxy zbudowane w ostatnich latach dla szczecińskiego armatora w Chinach i Japonii odwiedzały (a były to wizyty do policzenia na palcach jednej ręki) jedynie porty w Świnoujściu i w Trójmieście.

Teraz, po raz pierwszy, jeden z największych statków Polskiej Żeglugi Morskiej odwiedzi Szczecin.
Ornak stanąć ma przy Nabrzeżu Słowackim, przy terminalu zbożowym Elewator Ewa.
Załaduje w Szczecinie ok. 21 000 ton jęczmienia. Płynie z Kartageny w Hiszpanii.
Według informacji dostępnych w piątek, 29 stycznia - statek dotrzeć ma do Szczecina 2 lub 3 lutego.

PBS

Ornak- charakterystyka podstawowa
nr IMO    9452610
długość całkowita   229 m
szerokość   32 m
zanurzenie   14,62 m
nośność   79 677 t
tonaż pojemnościowy brutto   43 506
rok budowy   2010
stocznia   New Century Shipbuilding - Jingjiang, China
państwo bandery   Wyspy Bahama
klasyfikacja   Lloyd's Register

-2 Zalew Szczeciñski
No właśnie nie w pełni załadowane....!!! Kiedy pogłębią tor????!!! Tylko co jakiś czas zmniejszają dopuszczalne zanurzenie do Szczecina....
30 styczeń 2016 : 07:02 marynarz12 | Zgłoś
-1 Kiedyś dawno temu widziałem takiego byka
przy elewatorze Ewa
30 styczeń 2016 : 10:31 tak było | Zgłoś
+9 port
Szczecin leży głęboko w głębi lądu (70km). Droga wodna do niego prowadząca z Zatoki Pomorskiej wiedzie przez bardzo zróżnicowane akweny: rzeką , jeziorem,przekopami, zalewem, kanałami. To nie Hamburg, gdzie utrzymanie 1km toru wodnego kosztuje o 50% mniej. Swego czasu ludzie znający się na rzeczy pisali, że pogłębianie i poszerzanie w dnie toru wodnego do Szczecina nie ma żadnego racjonalnego uzasadnienia, koszty utrzymania zmodernizowanego toru wzrosną dwukrotnie. Głównie z tego względu, że zwiększenie przekroju koryta spowolni bieg wody co spowoduje drastyczne zwiększenie się ilości osadów, które trzeba będzie na bieżąco usuwać. Dzisiaj jednak inwestycja trwa w najlepsze a przyszłe pokolenia będą podziwiać to nieracjonalne dzieło. wspomnę , że portami w Świnoujściu i Szczecinie zarządza jedna spółka. Najprostsze rozwiązania są najtrudniejsze. W Świnoujściu powinny być terminale LNG, kontenerowy i masowy głównie z tego względu, że jest to port głębokowodny a do obsługi tych ładunków w porcie potrzeba mało osób. W Szczecinie zaś powinny być wszystkie inne terminale. Jakie to proste, ale dla polityków wciąż za trudne.
30 styczeń 2016 : 11:26 ssszymek | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9877 4.0683
EUR 4.2675 4.3537
CHF 4.3848 4.4734
GBP 4.9599 5.0601

Newsletter