Stocznie, Statki

Obowiązujące obecnie na szczeblu międzynarodowym i europejskim przepisy okazały się nieskuteczne i nie ukróciły niebezpiecznych dla zdrowia i środowiska metod recyklingu statków – stwierdza Polski Rejestr Statków, instytucja nadzorująca wykonanie przepisów dotyczących klasyfikacji i budowy statków.

Stosowanie niewłaściwych i niebezpiecznych sposobów złomowania statków po okresie ich eksploatacji, jest coraz poważniejszym problemem. Przede wszystkim na terenie Azji, gdzie demontaż przeprowadzany jest zwykle na plaży, z poważnymi konsekwencjami dla zdrowia i środowiska.

Najprawdopodobniej sytuacja ulegnie pogorszeniu z powodu dużej liczby statków przewidzianych do złomowania w najbliższych latach, w tym zbiornikowców jednokadłubowych, w związku ze zbliżającą się datą ich wycofania (w 2015 r.). Mogą one trafić do zakładów złomowania o najniższych standardach.

0 Złomowanie statków
Armatorzy europejscy w bardzo łatwy sposób potrafią ominąć kolejne głupie regulacje. Wystarczy sprzedać statek stoczni złomowej, która przed wejściem statku na plażę staje się armatorem statku. I wszystko gra.
07 styczeń 2013 : 08:57 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter