Stocznie, Statki

Viktoria Wulff  to najmłodszy kontenerowiec, jaki dotychczas wysłano na złom. Ten swoisty rekord jest dość szeroko komentowany przez międzynarodowe media branżowe. Jednostka o ładowności 4546 TEU, będąca własnością Erste RHW Schiffahrts (spółka zależna niemieckiego armatora Reederei Hermann Wulff - John-Peter Wulff GmbH & Co. KG) i pływająca pod banderą Liberii, miała zaledwie 10 lat.

Złomowanie jednostek typu panamax nasiliło się po niedawnym otwarciu nowych śluz Kanału Panamskiego. Inwestycja, która miała przynieść korzyści dla armatorów, dając możliwość przepływania przez niego jeszcze większych statków kontenerowych, okazała się zmorą dla operatorów mniejszych (według dzisiejszych kryteriów) kontenerowców. To, że akurat polskiej budowy statek trafił w tak młodym wieku na złom jest dziełem przypadku, lub ściślej mówiąc - czynników nie mających związku z krajem, w którym powstał. 

Pojemnikowiec budowany jako Viktoria Wulff , zaprojektowany w stoczniowym biurze projektowym i przekazany do eksploatacji w listopadzie 2006 roku przez Stocznię Gdynia SA, rozpoczął swoje krótkie życie od pracy pod nazwą czarterową Hijaz.  Później pływał także pod nazwami Maersk Duesseldorf  i MSC Firenze.

Był drugą jednostką z serii (projektu) 8276 - największych kontenerowców zbudowanych kiedykolwiek w Polsce.

Nadzór nad budową sprawowało niemieckie towarzystwo klasyfikacyjne Germanischer Lloyd. Statek o długości 291,71 m i szerokość 32,24 m, wyposażony został w silnik główny wolnoobrotowy 7-cylindrowy typu Man B&W 7 K 98 MC o mocy 40 040 kW wyprodukowany w Korei Południowej, który pozwalał na osiągnięcie maksymalnej prędkości do 24 węzłów.

Czytaj także: Na złom idą już kontenerowce młodsze niż 15-letnie - także polskiej budowy

Czytaj także: Nocne wodowanie w Stoczni Gdynia SA

AL, rel (Stocznia Gdynia SA), PBS 

 

-18 Pokłosie
Jedną decyzją wywracają cały program odbudowy polskich stoczni i wizerunek naszych stoczni w ogóle. Ich oczywista reakcja to raczej zasługa stworzenia i wprowadzenia Ustawy Stoczniowej, w taki sposób, że łatwo tak wszystko zastopować.
23 wrzesień 2016 : 07:51 Ustawy | Zgłoś
+5 ty tak na serio?
czyli Erste RHW Schiffahrts na złość rządowi pisiewiczów złomuje swoje statki? :)
23 wrzesień 2016 : 08:52 michał_3city | Zgłoś
+3 ... trzeba więcej wiedzieć o rynku.
są sektory rynku żeglugowego, z których MOŻNA liczyć na zamówienia dla polskich stoczni.
23 wrzesień 2016 : 09:15 kusy | Zgłoś
+13 Za pozno
Nasze stocznie nie powroca do stanu sprzed 20 lat. Nie politycy ale rynek zamknal nasze stocznie - nie byly w stanie konkurowac z Dalekim Wschodem. Obecnie produkuje sie w Polsce wyspecjalizowane jednostki i remontuje wszystko co na wodzie plywa. Zadna ustawa i ministerstwo nie jest potrzebne wystarczy odpis VAT jak na wszystkie eksportowane produkty. Potrzebni sa inwestorzy z kapitalem bo tego nam brak w Polsce - ludzi z kasa. Pislam robi wszystko zeby ich bylo jeszcze mniej.
23 wrzesień 2016 : 09:21 Zdzicho | Zgłoś
-3 Nie jest za poźno
Zawsze można to zmienić i pomóc przemysłowi stoczniowemu w Polsce. Twoja wypowiedz jako jedyna miała tu sens i właściwe wnioski.
23 wrzesień 2016 : 14:01 Steel grad | Zgłoś
0 Szkoda statku chyba zaczyna sie kryzys
Tak to widzę moja firma też wyzbyła się małych kontenerowców .na offshore zwalniają marynarzy i odstawiają statki o nowych nie ma co marzyć ,coś jest na rzeczy nie dawno upadł HANJIN już wiadomo ,że jest kilka innych firm ,którym grożi upadek ,ogólnie nie jest dobrze
23 wrzesień 2016 : 09:41 mały pływak | Zgłoś
0 76/3
Z tego co dobrze pamietam to była ostatnia jednostka z tej seri i dość długo stała na terenach S.G.(około 3 lata ) dodam :
Została dokonczona za pieniądze które były przeznaczone na samochodowce .
Szkoda takiej młodej jednostki
23 wrzesień 2016 : 14:23 Opymista | Zgłoś
+1 nie tak
żadna jednostka z tej serii nie stała w Gdańsku.
23 wrzesień 2016 : 16:04 kusy | Zgłoś
+1 76/3
S.G. tzn. Stocznia Gdynia
24 wrzesień 2016 : 03:41 Optymista | Zgłoś
-1 właściciel wie co robi
Jest to obraz ,który ma lustrzane odbicie w dyletanckiej dennej rzeczywistosci.
23 wrzesień 2016 : 15:07 jaś | Zgłoś
0 Nie jest tak zle
Statek wciąż pływa po morzu żółtym i zarabia aktualna pozycja jednostki:[link usunięty] 6091199
23 wrzesień 2016 : 15:29 Christopher | Zgłoś
+2 ale...
nikt nie napisał, że już został wprowadzony na plażę i jest cięty... doszło tylko do transakcji sprzedaży (na złom), a przekazanie statku może się odbyć w określonej z góry dacie, ale niekoniecznie dzisiaj.
23 wrzesień 2016 : 16:08 kusy | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter