Jesteś Tutaj: PortalMorski.pl Statki Paliwa • Energia
Dołącz do nas
Błąd

    Paliwa • Energia

    Paliwa okrętowe ● Niekonwencjonalne napędy okrętowe (wiatrowy, nuklearny)

    Go LNG, czyli rozwój technologii i promocja niebieskiego paliwa

    Email Drukuj

    GoLNG

    Projekt "Go LNG - Value chain for clean shipping, green ports and Blue growth in Baltic Sea Region" jest współfinansowany przez INTERREG Baltic Sea Region Programme 2014-2020 z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

    Niskosiarkowe paliwo Neste dla promu Polferries

    Email Drukuj

    Prom PŻB Wawel

    Neste rozpoczyna dostawy nisko-siarkowego paliwa okrętowego dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej (PŻB) - operatora promowego działającego pod znakiem handlowym Polferries.

    Dlaczego nowe promy DFDS nie będą zasilane paliwem LNG?

    Email Drukuj

    Fot.: DFDS Connect

    DFDS złożyło niedawno zamówienie na dwa nowe promy. Mimo rosnącej popularności na napędy LNG, duński armator wciąż stawia na scrubbery, by spełnić wymogi dotyczące norm emisji szkodliwych związków.

    Lotos i PGNiG realizują pionierską dostawę paliwa żeglugowego LNG

    Email Drukuj

    Bunkrowanie LNG statku Siem Harmony

    Spółki Lotos i PGNiG dostarczyły 120 m3 (120 tys. litrów) skroplonego gazu LNG jako paliwa żeglugowego do zbiorników nowoczesnego, budowanego w Stoczni Remontowa Shipbuilding statku typu PSV (Platform Supply Vessel) Siem Harmony. Pozwoli to na przeprowadzenie prób morskich jednostki, przed oddaniem go do użytku. 

    Emisja siarki zredukowana o ponad 50%, podaje armator Stena Line

    Email Drukuj

    Stena Germanica (Fot.: Stena Line)

    Stena Line kontynuuje działania strategiczne koncentrujące się na redukcji śladu środowiskowego. Właśnie opublikowany został raport zrównoważonego rozwoju grupy.

    Niskie ceny paliwa zmniejszyły zainteresowanie LNG wśród przewoźników

    Email Drukuj

    Niskie ceny paliwa zmniejszyły zainteresowanie LNG wśród przewoźników

    Niskie ceny paliwa spadły do poziomu podważającego sens wykorzystania skroplonego gazu ziemnego w postaci czystszego źródła energii do zasilania statków. Według ekspertów minie jeszcze kilka lat, zanim LNG odniesie poważne postępy w na rynku paliw morskich.

    Porozumienie ws. zastosowania LNG jako paliwa żeglugowego na Bliskim Wschodzie

    Email Drukuj

    Przedstawiciele Qatargas, United Arab Shipping Company (UASC) i Shell

    Przedstawiciele Qatargas, United Arab Shipping Company (UASC) i Shell podpisali porozumienie o współpracy (Memorandum of Understanding, MOU) w zakresie rozwoju zastosowania skroplonego gazu ziemnego (LNG) jako paliwa morskiego w regionie Bliskiego Wschodu.

    Coraz więcej krajów chce zasilać statki paliwem LNG. Gaz-System rozważa taką możliwość

    Email Drukuj

    Gazoport w Świnoujściu (Fot.: Gaz-System)

    W duńskim porcie Frederikshavn pod koniec zeszłego tygodnia rozpoczęła się budowa morskiego zaplecza do obsługi statków, wyposażonego w instalacje bunkrowania LNG. To kolejny projekt LNG, który pojawia się w rejonie Morza Bałtyckiego. W zeszłym miesiącu plany wybudowania terminalu do obsługi małotonażowego LNG zaprezentował na terenie wybrzeża niemieckiego holenderski Gasunie. Na wschodnim wybrzeżu Niemiec, statki paliwem LNG rozpoczął zasilać Gazprom Germania. W rejonie polskiego Gazoportu rośnie zatem poważna konkurencja. Polski operator systemu gazociągów, Gaz-System, jest na etapie analizy projektu bunkrowania statków paliwem LNG przy gazoporcie w Świnoujściu.

    Metanol realną alternatywą dla innych paliw żeglugowych

    Email Drukuj

    Metanol realną alternatywą dla innych paliw żeglugowych

    Łatwo dostępny metanol ma "historyczną szansę", aby stać się opłacalną, ekologiczną alternatywą dla innych paliw żeglugowych - podano w raporcie opublikowanym przez firmę badawczą FCBI Energy.

    LNG czy metanol, czyli różne podejścia szwedzkich armatorów do paliw

    Email Drukuj

    Stena Germanica

    Na spotkaniu Lloyd's Register w Kopenhadze Kari Granberg z Viking Line podkreślił, że statek wycieczkowy Viking Grace pływa wyłącznie na LNG. - Istnieją pewne pogłoski, że używamy także oleju napędowego, ale mogę zapewnić, że korzystamy z gazu o każdej porze dnia - powiedział Granberg o statku, który jest pierwszym statkiem wycieczkowym na świecie, który pływa na LNG. Jednostka została dostarczona do firmy w styczniu 2013 r.

    Strona 1 z 7



    PortalMorski.pl to profesjonalny, branżowy serwis internetowy ściśle związany z polską i światową gospodarką morską. Śledź wiadomości z kraju i ze świata. Zarejestruj się i szukaj z nami pracy na morzu i lądzie. Newsy, agencje crewingowe, ruch statków, pogoda, informacje o portach – to wszystko znajdziesz na PortalMorski.pl

    Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

    facebook