Stocznie, Statki

W piątek, 4 września o godzinie 10 w Remontowa Shipbuilding S.A. należącej do Grupy Kapitałowej REMONTOWA HOLDING S.A. odbędzie się uroczystość wodowania oraz chrztu okrętu ORP Kormoran budowanego dla Marynarki Wojennej RP. Matką Chrzestną okrętu zostanie Pani Maria Jolanta Karweta.

Ta podwójna uroczystość jest następstwem podpisanej we wrześniu 2013 roku umowy pomiędzy Inspektoratem Uzbrojenia a Konsorcjum, któremu przewodniczy Remontowa Shipbuilding S.A. Kontrakt obejmuje budowę prototypu - z terminem przekazania w IV kwartale 2016 roku oraz dwóch jednostek seryjnych. Realizacja prototypowego okrętu przebiega zgodnie z planem.

Kilka tygodni po podpisaniu umowy, na basenie Centrum Techniki Okrętowej rozpoczęły się próby modelowe jednostki zaprojektowanej przez wchodzące w skład REMONTOWA HOLDING biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting. W kwietniu 2014 roku odbyła się uroczystość palenia pierwszych blach, a 23 września 2014 - w rocznicę podpisania umowy miało miejsce uroczyste położenie stępki. Realizowany właśnie kolejny etap budowy potwierdza gotowość zdania okrętu w przewidywanym terminie.

Kadłub okrętu zbudowany jest ze specjalnej stali amagnetycznej. Oprócz wysokiej trwałości zapewnia ona zmniejszenie wykrywalności pól fizycznych okrętu.

Zarówno zastosowanie tak unikalnej technologii, jak również 70 lat doświadczeń oraz ponad czterysta zbudowanych w Remontowej Shipbuilding S.A. okrętów wojennych różnego typu poświadczają gotowość Stoczni do udziału w realizacji programu modernizacji Marynarki Wojennej RP.

Do głównych zadań okrętu należeć będzie:

- poszukiwanie, klasyfikacja oraz identyfikacja min morskich, a także ich niszczenie,
- przeprowadzanie różnych klas okrętów (statków) przez rejony zagrożenia
minowego,
- obrona przeciwminowa okrętów (statków) podczas przejścia morzem,
- rozpoznawanie torów wodnych,
- zdalne sterowanie samobieżnymi nawodnymi platformami przeciwminowymi,
- stawianie min morskich,
- poszukiwanie oraz zwalczanie sił i środków dywersji podwodnej w rejonach
bazowania oraz udział w akcjach ratowniczych.

Główne parametry okrętu:

- Wyporność: 830 t
- Długość całkowita: 58,50 m
- Szerokość maksymalna: 10,30 m

+8 wodowanie
O której godzinie jest wodowanie?
01 wrzesień 2015 : 14:27 Mariusz Borowski | Zgłoś
+6 wodowanie o 10.00
jw
01 wrzesień 2015 : 19:16 Tedi | Zgłoś
+5 Zdjecia?
W piątek wodowanie a zamiast zdjęcia tylko Photoshop :(
01 wrzesień 2015 : 16:10 Ja | Zgłoś
+5 Nie pozwalają
Słyszałem, że nie pozwalają zrobić zdjęć. Ale z wodowania na pewno będzie cała galeria.
02 wrzesień 2015 : 05:43 wzc | Zgłoś
+8 wodowanie
Czterysta okretów wojennych w GSR!! to brzmi fantastycznie?
02 wrzesień 2015 : 06:15 Bogusław | Zgłoś
+4 okrety wojenne
pamietaj ze remontowa shipbuilding to dawniej stocznia polnocna im. bohaterow westerplatte. i tam w tej stoczni zbudowano setki okretow glownie dla marynarki wojennej zsrr ale nie tylko bo i dla polskiej marynarki chocby okret KASZUB .LECH, PIAST , TORUN ... itd.
02 wrzesień 2015 : 19:29 irko | Zgłoś
+2 #okręty wojenne
mam tylko jedne pytanie, ilu inżynierów pracujących w dawnej stoczni północnej i mających doświadczenie w budowie okrętów pracuje w dniu dzisiejszym w remontówce nad w/w projektem?znajdziecie chociaż 3 (słownie:trzech)?10 lat temu było kilku, ale to już wtedy byli starsi panowie, część już odeszła do lepszego świata, a część na emeryturze.Nie wiem zatem po co te przechwałki z setkami wybudowanych okrętów, skoro wiedza o nich przetrwałą już tylko w wersji papierowej, a i tak dotyczy jednostek wybudowanych min.30-40 lat temu-a od tej pory okręty się chyba trochę zmieniły
03 wrzesień 2015 : 04:59 krzych | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0052 4.0862
EUR 4.2719 4.3583
CHF 4.4093 4.4983
GBP 4.9894 5.0902

Newsletter