Na Porcie w Kołobrzegu Urząd Morski w Słupsku zakończył planowane na 2013 rok roboty czerpalno-refulacyjne.
W ramach prac mających na celu utrzymanie parametrów torów podejściowych i torów wodnych w portach środkowego wybrzeża (Kołobrzeg, Ustka i Łeba) łącznie wybrano prawie 75 tys. m³ urobku. Koszt wykonanych prac wynosi ponad 3,2 mln zł. W mniejszych portach (Rowy i Dźwirzyno) roboty czerpalne wykonywane były na bieżąco siłami własnymi urzędu (pogłębiarki Belona i Omułek).
Roboty refulacyjne (sztuczne zasilanie) wykonane zostały na trzech odcinkach: Sarbinowo, Ustronie Morskie i Łeba, w ramach wieloletniego programu ochrony brzegów morskich. Łączna kubatura zasilania wynosi 141 617 m³, a jej koszt to kwota ponad 6,6 mln zł.
Pracownicy Urzędu Morskiego w Słupsku zaplanowali już również działania w ramach akcji przeciwlodowej w sezonie zimowym 2013-2014 w portach podlegających pod słupski Urząd Morski.
W Ustce odbyło się spotkanie dyrektora Urzędu Morskiego w Słupsku, mające na celu uzgodnienie warunków współpracy w zakresie prowadzenia akcji przeciwlodowej w sezonie zimowym 2013/2014. W spotkaniu uczestniczyli kapitanowie portów, prezesi zarządów portów, armatorzy jednostek (wyłonieni w przetargu) świadczący usługi lodołamania w poszczególnych portach oraz osoby funkcyjne urzędu.
Na świadczenie usług urząd zarezerwował w budżecie kwotę prawie 100 tys. złotych. Usługi świadczone będą w portach Kołobrzeg, Darłowo i Łeba. Port Ustka obsługiwany będzie jednostką Urzędu Morskiego m/s Lucek. Dla jednostek stacjonujących w mniejszych portach Rowy i Dźwirzyno wskazane zostały jako porty przebazowania odpowiednio porty Ustka i Kołobrzeg. Sytuacja ta dotyczy także przystani morskich.
Hubert Bierndgarski
fot. H. Bierndgarski
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.