Porty, logistyka

Magazyn C. Hartwig Gdynia, zlokalizowany w sąsiedztwie Portu Gdynia, wzbogacił się o suwnicę do rozładunku i załadunku stali. Zmodernizowany został też plac przeładunkowy. Dzięki temu 10-krotnie wzrosły możliwości składowe, a co za tym idzie znacząco podniosła się efektywność procesu obsługi magazynowej klientów gdyńskiego spedytora.

Dziesięciokrotny wzrost możliwości składowych w gdyńskim magazynie oznacza, że można w nim jednorazowo składować nawet 15 000 ton stali, przy czym do każdego towaru jest bezpośredni dostęp.

Zainstalowana w magazynie dwudźwigarowa, natorowa suwnica o udźwigu 12,5 tony została wyprodukowana we Włoszech.

"Tego typu suwnice spotyka się zwykle w halach produkcyjnych lub magazynach przedsiębiorstw specjalizujących się w obrocie stalą. Nasza firma, jako doświadczony operator w spedycji towarów salowych, zdecydowała się na tę inwestycję, by jeszcze efektywniej obsługiwać klientów z tego sektora. Dzięki suwnicy w naszym magazynie w Gdyni będziemy mogli sprawniej przeładowywać nie tylko różnego rodzaju materiały stalowe, np. kręgi, pręty, rury, ale także produkty w big bagach, maszyny produkcyjne, agregaty i inne towary, które mieszczą się w ramach wagowych urządzenia" - mówi Arkadiusz Żebrowski, kierownik ds. logistyki magazynowej w C. Hartwig Gdynia.

Na zapleczu gdyńskiego portu C. Hartwig Gdynia dysponuje magazynem o powierzchni 4 tys. m kw. oraz utwardzonym placem CFS (Container Freight Station) o powierzchni 1,4 ha przeznaczonym do obsługi ładunków wielkogabarytowych i ładunków stalowych oraz do składowania kontenerów.

"Magazyn i plac zostały zmodernizowane. Wyburzono stary, nieużywany budynek biurowy, dzięki czemu zyskaliśmy 800 m kw. dodatkowej powierzchni składowej. Aby zwiększyć możliwości przeładunkowe i składowe, utwardzono również niewykorzystywane do tej pory, przyległe tereny o powierzchni 1500 mkw. Biuro przeniesione zostało do zmodyfikowanych na nasze potrzeby 40-stopowych kontenerów morskich" - mówi Arkadiusz Żebrowski z C. Hartwig Gdynia.

Do przeładunku na placu i w magazynie wykorzystywany jest ciężki sprzęt, m.in. wózki 5-, 8-, 12- i 16-tonowe oraz 42-tonowy reach stacker do obsługi kontenerów z poziomu "zero", a także specjalistyczny osprzęt do przeładunku niestandardowych towarów, takich jak dłużyca, gabaryty, sztuki ciężkie, pojazdy. Znajdują się tu również: wydzielony magazyn czasowego składowania dla ładunków ponadnormatywnych, pojazdów, maszyn itp., miejsce uznane oraz skład celny.

C. Hartwig Gdynia dysponuje obecnie magazynami i placami przeładunkowymi o łącznej powierzchni 42 tys. mkw. W ubiegłym roku firma uruchomiła w Pomorskim Centrum Logistycznym w Gdańsku, w pobliżu Baltic Hub, m.in. nowy magazyn klasy A o powierzchni 15 500 m kw., służący głównie do obsługi ładunków spaletyzowanych i drobnicowych oraz plac przeładunkowy o powierzchni 3000 m kw., wykorzystywany przede wszystkim do przeładunku wyrobów ciężkich, np. kręgów stali, aluminium, profili stalowych, kabli nawiniętych na bęben. W tym roku spedytor planuje inwestycje, które pozwolą zwiększyć powierzchnie przeładunkowo-składowe o kolejne 10 000 m kw.

rel (C. Hartwig Gdynia SA)

Fot.: C. Hartwig Gdynia SA 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0037 4.0845
EUR 4.2839 4.3705
CHF 4.3859 4.4745
GBP 5.0134 5.1146

Newsletter