Porty, logistyka

Połączenie PERN i OLPP stworzyło duży podmiot, który zwiększy bezpieczeństwo energetyczne Polski - powiedział w piątek pełnomocnik rządu ds. strategicznej infrastruktury energetycznej Piotr Naimski.

PERN ogłosił projekt połączenia z OLPP w lutym 2017 r. W sierpniu ubiegłego roku połączenie spółek zaakceptowało Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie PERN, a we wrześniu Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników OLPP. Formalnie połączenie PERN i OLPP, jako podmiotu przejmowanego z grupy PERN, zostało ostatecznie sfinalizowane 3 stycznia poprzez dokonanie wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego.

Nowa spółka to duży podmiot, zwiększający bezpieczeństwo energetyczne Polski. To połączenie spółek ma przede wszystkim na celu koordynację inwestycji. Chodzi przede wszystkim o zbudowanie drugiej nitki ropociągu między Gdańskiem a Płockiem - powiedział w piątek dziennikarzom Naimski. Jak mówił, nowa spółka musi zbudować nowe magazyny na paliwa płynne.

Jak powiedział prezes PERN Igor Wasilewski, koszt tej liczącej ok 240 km magistrali to ok 1 mld zł, nie licząc kosztów wykupienia gruntów. Koszty wszystkich inwestycji jakie planuje operator do 2020 r. to ok 2 mld zł. Wasilewski powiedział, że spółka zaczęła rozmowy z bankami. "Chcemy zobaczyć oferty i zasady finansowania" - mówił.

Podkreślił, że zintegrowany PERN będzie spółką, która z uwagi na skalę działania będzie mogła wziąć na siebie złożone i kapitałochłonne inwestycje w magazynowanie paliw i ropy.

autor: Małgorzata Dragan

drag/ aop/ je/

Komentarze   

0 skróty
Pani Małgorzato. W tak obszernej relacji godzi się chociaż raz podać pełne brzmienie uczestników porozumienia...Chyba uzasadniać nie muszę...Pozdrawiam.
16 styczeń 2018 : 08:35 wers Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś

Źródło: