Porty, logistyka

W czwartek, 28 lipca br. Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA rozpoczął drugi etap postępowania przetargowego w trybie przetargu ograniczonego, na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych inwestycji pn. "Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia - Etap I".

Zaproszenie do składania ofert skierowano do pięciu podmiotów, które spełniły warunki udziału w postępowaniu i uzyskały największą liczbę punktów. Postępowanie przetargowe rozpoczęte zostało poprzez ogłoszenie o zamówieniu, zamieszczone 26 marca br. w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej (pod numerem 2016/S 061-105735). Otwarcie ostatecznych ofert cenowych nastąpi 26 sierpnia br. o godzinie 11:30 w siedzibie Spółki w Gdyni, przy ul. Rotterdamskiej 9. Szczegółowy przebieg postępowania przetargowego można prześledzić na stronie internetowej www.port.gdynia.pl.

Inwestycja "Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia - Etap I" jest częścią dużego projektu inwestycyjnego pn. "Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia - Etap I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia - Etap II i III". Cały projekt inwestycyjny został skierowany do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Uzupełnieniem realizowanej przez ZMPG-a SA części tego wieloetapowego projektu (tj."Pogłębienia toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia - Etap I i III") będzie prowadzony równolegle przez Urząd Morski w Gdyni, w ramach odrębnej procedury aplikacyjnej, Etap II - Pogłębienie toru podejściowego.

Stąd następujący podział na etapy realizacyjne tej inwestycji w części dotyczącej pogłębiania portu:

Etap I (ZMPG-a SA): Wybudowanie nowej obrotnicy nr 2 o średnicy 480 m w rejonie Basenu IX i związane z tym roboty budowlane wynikające z konieczności przeniesienia doku pływającego Stoczni Marynarki Wojennej. Tego właśnie etapu dotyczy prowadzone obecnie postępowanie w trybie przetargu ograniczonego.

Etap II (Urząd Morski w Gdyni): Pogłębianie toru podejściowego Portu Gdynia (do główek falochronu) do rzędnej ok. -17,00 m (zwiększenie głębokości o ok. 2,5 m z obecnej ok. -14,5 m).

Etap III (ZMPG-a SA): Wykonanie robót czerpalnych do rzędnej -16,00 m w Kanale Portowym oraz akwenach portowych (zwiększenie głębokości o 2,5 m z obecnej -13,5 m).

Kolejna część inwestycji - dotycząca przebudowy wybranych nabrzeży portowych - obejmuje dwa etapy. Pierwszy został już zrealizowany w perspektywie finansowej 2007-2013 i dotyczył przebudowy Nabrzeża Rumuńskiego, a następne to:

Etap II - Przebudowa Nabrzeża Indyjskiego.

Etap III - Przebudowa Nabrzeża Helskiego. 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9286 4.008
EUR 4.2444 4.3302
CHF 4.3379 4.4255
GBP 4.9359 5.0357

Newsletter