Porty, logistyka

Czym się różni most w Warszawie od upragnionej przez mieszkańców Świnoujścia stałej przeprawy? – pyta nasz Czytelnik – Chętnie jej oddamy promy, a premier niech odda nam pieniądze, które chce przeznaczyć z budżetu państwa na naprawę mostu.

Właśnie oglądałem wiadomości i usłyszałem jak pani premier Kopacz stwierdziła, że rząd pomoże w remoncie spalonego mostu w Warszawie – zaczyna swój list nasz Czytelnik. – Stwierdziła, że to jest prawie jak klęska żywiołowa i przecież jest to Warszawa, stolica Polski. Szkoda, że są to nasze pieniądze, wszystkich podatników. Mam pytanie do pani premier: czym się różni most w Warszawie od upragnionej przez mieszkańców Świnoujścia stałej przeprawy. Chętnie jej oddamy promy a premier niech odda nam pieniądze, które chce przeznaczyć z budżetu państwa na naprawę mostu. Poprzedni premier wybudował tunel w swoim mieście a obecny naprawi most w Warszawie.

Czy w zainteresowaniu Ewy Kopacz jest budowa tunelu pod Świną, dzięki któremu Świnoujście byłoby stale połączone z Polską? - to pytanie nie tylko mieszkańców Świnoujścia , ale też okolicznych gmin.

O skali rozgoryczenia mieszkańców Świnoujścia brakiem stałej przeprawy niechaj świadczy fakt, że co chwilę pojawiają się pomysły, by Świnoujście stało się częścią Niemiec.

Częste są też głosy, że rząd PO- PSL nie poprze budowy tunelu, dopóki Świnoujściem rządzi prezydent z ramienia SLD ( jednak w radzie miasta dominuje od niedawna koalicja SLD-PO).

Od lat mówi się też, że nie zmienia się subwencja na promy, mimo że koszt ich utrzymania, napraw jest coraz większy.

Co na to premier Ewa Kopacz?

Resort infrastruktury i rozwoju wspierał władze samorządowe w wypracowaniu odpowiedniego rozwiązania na rzecz budowy tunelu w Świnoujściu – odpowiada kancelaria Prezesa rady Ministrów. – Zgodnie z zapisami kontraktu terytorialnego, w którym została przewidziana budowa tunelu, strona rządowa i samorządowa zamierzają współpracować przy jego budowie. Tunel nie znajduje się jednak w ciągu drogi krajowej nr 3, która kończy się na terminalu promowym w Świnoujściu. Z tego względu jego budowa nie została ujęta w zadaniu polegającym na budowie drogi ekspresowej S3 Szczecin - Świnoujście. Zgodnie z ustawą o drogach publicznych, zarządcą wszystkich dróg w mieście na prawach powiatu jest Prezydent Miasta, zatem inwestycja ta należy do kompetencji władz samorządowych Świnoujścia.

Samorząd Miasta Świnoujście otrzymuje co roku wsparcie finansowe na utrzymanie rzecznych przepraw promowych pomiędzy wyspami Uznam i Wolin (przeprawa CENTRUM i KARSIBÓR) w postaci dofinansowania ze środków rezerwy subwencji ogólnej budżetu państwa w wysokości 22 mln zł na rok – czytamy dalej . – W 2014 r. władze samorządowe otrzymały również dofinansowanie w wysokości 5 630,5 tys. zł na remont promu Karsibór, obsługującego przeprawę pomiędzy wyspami. Decyzja w sprawie dotacji na 2015 r. jeszcze nie zapadła.

www.iswinoujscie.pl

+3 Po co tunel
Po prawej stronie terminal portowy, port i gazoport. Po lewej stronie plaża, Wiatrak, port wojenny, mariny i ...utopiony holownik. To po co tunel?
:-)
01 marzec 2015 : 13:38 ico | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter