Porty, logistyka

Urząd Morski w Szczecinie obawia się, że niebezpiecznych znalezisk może być sporo.

- To czy pod dnem nie leżą jakieś metalowe elementy sprawdza się metodami magnetometrycznymi. Potem przygotowuje się specjalną mapę i na podstawie taką mapę wykonawca będzie musiał ewentualne niewybuchy wydobyć i zutylizować - mówi dyrektor Urzędu Morskiego Andrzej Borowiec.

Pogłębienie toru wodnego do 12,5 metra to największa inwestycja, jaką w historii realizował Urząd Morski w Szczecinie. Jej koszt jest większy od budowy portu zewnętrznego w Świnoujściu. Wyniesie ok. 1,3 mld złotych. Najpierw dokładne zbadanie dna pod kątem niewypałów i niewybuchów, a dopiero później pogłębienie toru wodnego do Szczecina. Na początku przyszłego roku zostanie rozpisany przetarg na wykonanie tzw. mapy ferromagnetycznej.

Czytaj także: Świnoujście/ Pogłębiony tor wodny we wrześniu

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter