Porty, logistyka

Port Gdański Eksploatacja od czerwca 2016 roku rozpocznie obsługiwać regularny serwis statków ro-ro należących do saudyjskiego armatora Bahri General Cargo.

W ramach serwisu NCON statki będą zawijać do portów europejskich oraz portów Morza Czerwonego i Zatoki Perskiej. Obsługa serwisu odbywać się będzie na Nabrzeżu Oliwskim.

Jak tłumaczy spółka w oficjalnym komunikacie: "Statki ro-ro wyposażone są w rampę burtową (w systemie ro-ro istnieje możliwość załadunku ładunków do 50 ton) oraz w dwa dźwigi (120 ton). Dostępne jest miejsce dla kontenerów (300 TEU). Możliwy jest załadunek samochodów osobowych, pojazdów, maszyn z własnym napędem - na kołach, kontenerów, ładunków break bulk na rolltrailerach/ lub w systemie lo-lo. Jako operator portowy oferujemy kompleksową obsługę ładunków na nabrzeżu oraz na statku (mocowanie).".

Pierwszy statek w ramach serwisu ro-ro Bahri, jaki pojawi się w Gdańsku, 17 czerwca, to Bahri Jeddah. Jako następny zawinie Bahri Tabuk (10 lipca), a później ponownie Bahri Jeddah (12 sierpnia i 11 października).

The National Shipping Company of Saudi Arabia (Bahri), to przedsiębiorstwo dawniej znane pod nazwą handlową NSCSA, które zostało utworzone na mocy królewskiego dekretu w 1978 roku jako firma publiczna. Udziałowcami są Public Investment Fund "PIF" rządu Arabii Saudyjskiej (22 %), Saudi Aramco Development Company (20 %) i liczni obywatele Arabii Saudyjskiej (pozostałe udziały).

Przez większą część swojej historii firma eksploatowała nowoczesne i duże statki ro-ro, np. serię czterech wielkich pojazdowców ze stoczni Kockums z roku 1983.

Obecnie Bahri General Cargo operuje flotą sześciu dużych, nowoczesnych drobnicowców ro-ro wprowadzonych do eksploatacji w 2013 roku, zbudowanych według nagrodzonego projektu znanego duńskiego biura projektowo-konsultingowego Knud E. Hansen A/S.

Każdy z tych statków charakteryzuje się długością całkowitą niemal 225 m, szerokością 32,20 m, zanurzeniem maksymalnym 9,50 m i nośnością ok.26 000 ton.

Port Gdański Eksploatacja SA jest głównym operatorem przeładunkowym  na terenie Portu Gdańsk w części portu wewnętrznego, umiejscowionego wzdłuż odcinka Martwej Wisły i Kanału Portowego i wyłącznym przeładowcą na Gdańskim Terminalu Kontenerowym. Operacje przeładunkowe wykonuje na 8 nabrzeżach: WOC I, WOC II, Oliwskie, Wiślane, Szczecińskie, Węglowe, Rudowe i Administracyjne.

PBS, AL, rel (Port Gdański Eksploatacja SA)

Video: KNUD E. HANSEN AS

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter