Porty, logistyka

Przeznaczona do transportu ciężkich ładunków barka 4554 dostarczyła do montażu w śluzie pierwsze z zamówionych nowych wrót w ramach rozbudowy Kanału Panamskiego.

Jak podaje zarząd kanału, pierwsze z wrót, które mają zostać dostarczone na jego pacyficzną stronę są jednocześnie najmniejszymi - mierząc 22 metry wysokości i ważąc 2300 ton.

Największe z nich mają mieć do 33 metrów wysokości (co odpowiada 11-piętrowemu budynkowi) oraz ważyć średnio 3400 ton.

Wspomniana barka będzie użyta do transportu z miejsca składowania wszystkich 8 wrót, które zostaną zamontowane w śluzach od strony Oceanu Spokojnego.

Następne wrota mają być przetransportowane jeszcze przed końcem października, a kolejne 3 - w listopadzie i grudniu br.

Nowe śluzy mają łącznie składać się z 16 wrót - po 8 z każdej ze stron kanału. Zostały one wykonane przez włoskiego producenta konstrukcji stalowych - Cimolai SpA, i od 2013 roku są sukcesywnie dostarczane do Panamy. Ostatnie wrota wypłenęły już z Włoch i dotrą do Panamy w listopadzie br.

Do ukończonego już w 80% projektu rozbudowy kanału należy stworzenie trzeciego korytarza transportowego, umożliwiającego przeprawę większym jednostkom niż obecne Panamaxy. Ma to podwoić przepustowość kanału i wywrzeć znaczący wpływ na światowy handel morski.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter