Porty, logistyka

Statki cumujące w porcie w Göteborgu będą mogły nadal korzystać z rekompensaty z tytułu zapłaconego podatku, wliczonego w cenę energii elektrycznej. Nowe ustalenia będą obowiązywać do 2020 r., dzięki czemu władze portu będą mogły nadal rozbudowywać infrastrukturę elektryczną służącą do zasilania jednostek zacumowanych do nabrzeża portowego.

 

Popularny szwedzki port kładzie duży nacisk nie tylko na wspieranie rozwiązań, które są wyrazem troski o środowisko. Dużą wagę przykłada również do wygody swoich klientów. Już od 2000 r. w porcie tym trwa rozbudowa stacji służących do zasilania statków z lądu (technologia określana "cold ironing"). Od tamtej pory jednostki zawijające do Geteborga mogą korzystać z lądowej infrastruktury. Dodatkowo ich właściciele mogą też liczyć na zwrot części podatku.

Komisja Europejska ogłosiła właśnie decyzję, zgodnie z którą do 2020 r. zostanie wydłużona możliwość zastosowania bonifikaty z tytułu opłaconego podatku, będącego składnikiem ceny energii elektrycznej. To ważna informacja dla armatorów, którzy korzystają z oferowanych w porcie przyłączy.

Korzystne dla armatorów rozwiązania udało się wypracować przy wspólnych staraniach władz portu w Göteborgu oraz szwedzkiego Ministerstwa Finansów. Przedstawiciele portu już zapowiedzieli wykorzystanie tego korzystnego zapisu do dalszego rozwoju swojego projektu - zgodnie z ich planami opcja zasilania z lądu ma się pojawiać w każdej nowej kei.

Obecnie z opcji podłączenia do zasilania z lądu korzysta co trzeci statek cumujący w porcie w Göteborgu – głownie te jednostki, które zawijają na dłuższy okres.

Każdego roku w porcie w Göteborgu pojawia się ok. 11 tysięcy statków.

Źródło: PromySkat

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter