Porty, logistyka

Statek, który przypłynął zabrać konstrukcje stalowe wyprodukowane na terenie byłej Stoczni Szczecińskiej nie dostał zgody na cumowanie przy nabrzeżu barkowym. Szczeciński Park Przemysłowy, który zarządza tymi działkami poinformował, że musiał odesłać armatora do konkurencji. Cumowania zakazał Kapitanat Portu.

Powód to brak decyzji administracyjnych. Chodzi o dwie działki, które powstały w czasach Stoczni Porta Holding. Wówczas grunty miały inne przeznaczenie.

Szczeciński Park Przemysłowy, który na tym nabrzeżu załadowuje duże konstrukcje na statki, wystąpił w lipcu ubiegłego roku o uzupełnienie dokumentów. Okazało się, że SPP nie może zabiegać o taką zmianę, bo nie jest właścicielem tych działek. W związku z tym Silesia (właściciel terenów po stoczni) stara się w Ministerstwie Skarbu Państwa o nadanie własności.

Wcześniej, mimo że sprawa przeznaczenia i własności działek była nieuregulowana, Kapitanat Portu wydawał zgody na cumowanie tak dużych statków. Teraz urzędnicy postąpili inaczej.

Decyzji nie rozumie Grzegorz Huszcz, prezes Szczecińskiego Parku Przemysłowego. - Mamy ekspertyzę, która pozwala statkom cumować w tym miejscu - mówi. - To orzeczenie techniczne dotyczące jednostek o długości do 85 metrów.

Andrzej Podlasiński, który pływał na dużych statkach jako kapitan Żeglugi Wielkiej także jest zdziwiony, że wcześniej była zgoda na cumowanie statków, a teraz jej nie ma.

- Nabrzeże było zawsze eksploatowane, jak jeszcze była Porta Holding, później Stocznia Szczecińska Nowa. Nikt na to nie zwracał uwagi. Nagle okazało się, że nabrzeże się nie nadaje, nie ma warunków do cumowania - mówi Podlasiński.

Urząd Morski w Szczecinie, pod który podlega Kapitanat Portu tłumaczy, że ostatni cumujący tam statek nie korzystał z nabrzeża i śluzy, cumował w odległości około pięciu metrów od nabrzeża.

Wielkie konstrukcje stalowe muszą teraz zostać przewiezione na inne nabrzeże, co znacznie podwyższy koszt ich produkcji. Niedawno na nabrzeżu barkowym ładowano przęsła Mostu Brdowskiego. 

+4 Kapitanat Poru
I tak urzędnicy VII rangi uwalają biznes w Szczecinie . Urząd powinien pomóc, a nie przeszkadzać. Pracuje od 25 w porcie i widziałem wiele głupich decyzji.
15 kwiecień 2015 : 06:30 Marek2 | Zgłoś
+3 Oto Polska wlasnie......
Do tej pory wstrzymywalem sie od komentazy bo myslalem ze za decyzja urzedu stoi stan techniczny nabrzeza - w takim wypadku nie ma dyskusji - albo remont albo przebudowa I dopiero potem przeladunek ciezkich konstrukcji ....... ale jesli caly ten cyrk zwiazany jest z problemami administracyjnymi - ze wzgledu na nie uregulowany status dzialek prz nabrzezu.......... to to jest smiech na sali....... Kto tworzy takie durne prawo......... I odraz zanaczam nie chce tu dowalac UM - bo pewno dokopano sie tego faktu - a ze prawo mamy durne..... ale jednak prawo to UM nie mial innej opcji - bo inaczej zaraz pojawil by sie procurator I krzyczal w nieboglosy jaki sukces odniosl wykrywajac niekompetencje UM...... Zdejmijmy z UM te durne kagance ze musi on sprawdzac status dzialek przy nabrzezach - UM jest ot tego by budowle hydrotechniczne byly budowane w sposob bezpieczny I nie zagrazaly srodowisku naturalnemu - oraz od nadzoru nad bezoieczenstwem zeglugi...... Ale jakis kretyn wzucil w prawo takze to ze UM ma sprawdzac status prawny dzialek - no to sprawdza - A inna sprawa z artykulu wynika ze zarzadcy terenow dawnej stoczni wiedzieli o problemie...... czyzby zalozyli ze jak to w Polsce Jakos to bedzie....... No a teraz to winni wszyscy tylko nie oni....... I znowu zaznaczam nie bronie urzedow - bo jak napisal Marek2 - nie raz "Zapisalay sie Hlubnie" w rozwoju Szczecina - ale tym razem to mi wyglada na glowna wine biorocych gruba kase panow z Zarzdu SPP albo Silesi - bo za to biora pienoiadze aby administracyjnie wszystko bylo OK ...... A tak mamy - glupie prawo (jednak prawo) co w poloaczeniu z podejscien jakos to bedzie daje efekt totalnego Dziadostwa jake widzimy ---- O to Polska wlasnie.....
15 kwiecień 2015 : 12:33 Dziad | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0323 4.1137
EUR 4.2919 4.3787
CHF 4.4221 4.5115
GBP 5.0245 5.1261

Newsletter