Porty, logistyka

Wiele wskazuje, że najlepszy w historii wynik przeładunków w gdańskim porcie, jaki został odnotowany w 2013 r., będzie w tym roku poprawiony. W pierwszym półroczu 2014 r. wskaźniki przeładunków w Porcie Gdańsk były prawie o 10 proc. wyższe niż w analogicznym okresie w 2013 r.

W okresie od stycznia do czerwca 2014 r. przeładowano w gdańskim porcie 15,38 mln ton, co stanowi wzrost o 9,93 proc. w porównaniu z okresem od stycznia do czerwca 2013 r. (13,99 mln ton). Niezmiennie największy udział w przeładunkach miała drobnica (5,63 mln ton; wzrost o 6,02 proc. w porównaniu z I półroczem 2013 r.). Na drugim miejscu znajdują się paliwa płynne (5,57 mln ton; wzrost o 26,88 proc.), dalej są wskaźniki przeładunków węgla (1,71 mln ton; spadek aż o 36,19 proc.), ładunków „innych masowych”, czyli m.in. kruszyw (1,66 mln ton; wzrost o 52,77 proc.), a także zboża (0,82 mln ton; wzrost o 52,23 proc.). 10-procentowa poprawa wskaźników jest jednym z wyższych wzrostów przeładunków w europejskich portach, które mają kluczowe znaczenie dla gospodarek narodowych. W rekordowym jak dotąd 2013 r., w Porcie Gdańsk przeładowano w sumie 30,26 mln ton ładunków.

Wzrost przeładunków odnotowano też w innych największych polskich portach. W Gdyni przeładunki w I półroczu 2014 r. wzrosły procentowo jeszcze więcej niż w Gdańsku – o 14 proc. Przyrost przeładunków w kompleksie portowym Szczecin/Świnoujście wyniósł 8 proc.

Władze Portu Gdańsk przygotowują się obecnie do rozpoczęcia szeregu działań inwestycyjnych, które mają podnieść jego przepustowość. Prace budowlane większości z przygotowywanych inwestycji rozpoczną się prawdopodobnie w perspektywie dwóch lat.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter