Spacerując po falochronie zachodnim nie sposób nie zauważyć, że rozciągający się na długość 1,4 km w głąb morza falochron wschodni nie jest już w całości.
W betonowej burcie wycięto dosyć duży kawałek! Ciekawe czy będzie to następna „atrakcja turystyczna Świnoujścia” a rodzime i nie tylko foldery turystyczne ujmą to na licznych fotografiach oraz w licznych opisach naszego regionu i miasta? Chyba ,że dziura zostanie zlikwidowana i wszystko wróci do normy.
Wśród spacerujących po plaży przeważała jedna opinia – dziurawy falochron to żadna atrakcja dla odwiedzających nasze miasto i plażę a ciekawy i piękny widok zabytkowego falochronu stracił na pewno na uroku.
Trochę Historii Falochron wschodni, wybudowany został na polecenie Fryderyka Wilhelma III i oddany do użytku w 1823 roku. Sięga 1,4 km w głąb morza i jest najdłuższym falochronem kamiennym w Europie. Budowę rozpoczęto w 1818 roku a wybudowano go z kamiennych bloków, połączonych jedynie zaprawą murarską. Dopiero w późniejszych dziesięcioleciach umocniono go betonową burtą i tzw. betonowymi "gwiazdoblokami".