Inne

10 listopada 2016 r. firmy: Remontowa Hydraulics Systems Sp. z o.o., Fabryka Sprzętu Okrętowego „Meblomor” S.A., Toruńskie Zakłady Urządzeń Okrętowych „Towimor” S.A., AMEK Offshore Sp. z o.o. oraz Hydromega Sp. z o.o. utworzyły konsorcjum polskich producentów wyposażenia pokładowego wspierających inwestycję Projektu „Batory”.

Liderem konsorcjum jest Remontowa Hydraulics Systems Sp. z o.o. Przedsięwzięcie to wyraz konsolidacji polskich firm w ramach odbudowy polskiego przemysłu stoczniowego.

Jak informują firmy uczestniczące w konsorcjum, których przedstawiciele 10 bm. podpisali w tej sprawie list intencyjny, najważniejszym celem funkcjonowania konsorcjum jest przedstawienie kompleksowej oferty na dostawy wyposażenia na prom ro-pax „Batory” jak również inne promy pasażerskie.

Link do listu intencyjnego:

http://forumokretowe.org.pl/files/news_pl_101.pdf?m=1479051414

Firmy partnerskie biorące udział w konsorcjum dostarczą najwyższej klasy sprzęt, przygotowany w oparciu o wieloletnie doświadczenie branżowe.

Cele jakie sobie stawiają to m.in.:

  • konsolidacja polskich firm w ramach odbudowy polskiego przemysłu stoczniowego,
  • dostawy najwyższej klasy, popartej doświadczeniem i pozycją na rynku,
  • rozwój krajowych i najlepszych w branży firm, zgodny z polityką budowania Narodowych Czempionów,
  • kompleksowa oferta wyposażenia, pochodząca  od uznanych na rynku dostawców,
  • wsparcie dla firm projektowych,

Z prezentacji pt.: "Plan na rzecz odpowiedzialnego rozwoju" zamieszczonej na stronie Ministerstwa Rozwoju wynika, że program "Batory" to część planu wicepremiera Mateusza Morawieckiego. Zakłada on m.in. budowę w polskich stoczniach promów pasażerskich. Jednostki ma zamówić Polska Żegluga Morska i Polska Żegluga Bałtycka. Inwestycję ma finansować Polski Fundusz Rozwojowy. W ten sposób Ministerstwo Rozwoju zamierza wspomóc polskie firmy, by te w większym stopniu zaangażowały się w rozwój przemysłu stoczniowego.

Zakładany efekt programu "Batory" to przesunięcie polskiego sektora stoczniowego w kierunku produkcji większych, wyspecjalizowanych jednostek o wyższej wartości dodanej. Przesłanki rynkowe dla ww. programu to prognozowane zamówienia polskich podmiotów oraz dynamiczny wzrost rynku statków o napędzie LNG uwarunkowany wymogami ochrony środowiska naturalnego.

GL

 

+5 A jednak?
Parę znanych firm uwierzyło w "Batorego", czyli jednak jest coś na rzeczy...
14 listopad 2016 : 07:56 HA | Zgłoś
+3 Oczywiście, że jest na rzeczy
Taki prom można zbudować i dobrze, że zgłaszają się do tego polskie, prywatne i znane firmy wyposażeniowe. Ten rząd na pewno zrobi wszystko, żeby polskie podmioty go zbudowały, bo w ten sposób zamknie usta wszystkim, którzy do tej pory mówili, że "się nie da, nie ma sensu, po co" itd. Gdyby poprzednicy byli mądrzejsi, toby ogłosili taki pomysł wcześniej, ale oni woleli sprzedawać stocznię inwestorowi z kataru.
14 listopad 2016 : 12:48 Prom Batory? | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter