
Fot: Lloyd's Register
Seria przeznaczona jest dla brytyjskiego armatora Serco, który znany jest m.in. z realizacji wielkiego kontraktu na usługi portowe i holownicze dla marynarki wojennej Wielkiej Brytanii w wielu jej portach i bazach (częściowo wyposażone kadłuby większych holowników dla Serco budowała ostatnio stocznia Crist z Gdańska).
Jednostka, o numerze budowy 512401, opuściła Gdynię 24 marca i po czterech dniach dotarła do Rotterdamu. Stacjonuje jednak w jednym z portów brytyjskich. Z ramienia Lloyd's Register nadzór nad budową SD Eileen sprawowali Waldemar Kaniszewski i Andrzej Ossowski.
Charakterystyka podstawowa:
Armator Serco Ltd. / SD Marine Services Ltd
Stocznia kontraktująca Scheepswerf Damen B.V. - Gorinchem, Holandia
Stocznia budująca statek (kompletnie wyposażony, pod klucz) Damen Shipyards Gdynia SA
Długość całkowita 21,19 m
Szerokość konstrukcyjna 8,90 m
Szerokość całkowita 9,43 m
Wysokość boczna 4,00 m
Zanurzenie (około) 4,0 m (3,60 m wg niektórych źródeł)
GT 100
CGT 799
Łączna moc napędu głównego (MCR) 2194 kW (2982 KM)
Napęd główny: 2 silniki wysokoprężne (typu 3508B, produkcji Caterpillar Inc. - Peoria, Illinois, 4-suwowe, 1600 obr./min., w układzie V, 8-cylindrowe, 170x190 mm, o MCR 1097 kW (1491 KM) - każdy)napędzające przez przekładnie
redukcyjne 2 śruby nastawne
Prędkość eksploatacyjna 11 węzłów {jathumbnail off}