
"Virtus" jest obecnie największą jednostką holowniczą spółki "WUŻ" Port and Maritime Services. Została zbudowana przez Stocznię Północną SA. Wyposażona ją w dwa silniki napędu głównego Caterpillar, które dysponują łączną mocą 4 800 KM i dają uciąg 56 ton. "Virtus" ma długość 30 m i szerokość blisko 11 m.
Jest to już drugi, obok "Taurusa", holownik typu traktor. Posiada dwa pędniki azymutalne (obrotowe kolumny ze śrubami napędowymi) Schottel umieszczone w odległości 10 m od dziobu jednostki, co sprawia że wyróżnia ją bardzo wysoka manewrowość. Ta cecha znacznie podnosi jakość i wydajność obsługi wykonywanej przez holownik - czas operacji ulega wyraźnemu skróceniu. "Virtus" posiada także nowoczesne wyposażenie nawigacyjne, klimatyzację oraz specjalną syntetyczną linę holowniczą o średnicy 44 mm.
"Virtus" dołączył do taboru 12 holowników spółki "WUŻ". Wraz z holownikami "Tytan" i "Taurus" tworzy grupę wielkich i nowoczesnych jednostek holowniczych, przeznaczonych do najbardziej wymagających operacji w Porcie Gdańsk. "Virtus" jest gotowy do obsługi największych jednostek, jakie mogą zawijać do Portu Gdańsk - tankowców o nośności 300 tys. DWT, kontenerowców oceanicznych, wielkich masowców z kruszywami, jak również statków i platform wiertniczych wpływających do Gdańskiej Stoczni Remontowej. Choć Port Gdańsk należy do portów o wysokim poziomie bezpieczeństwa żeglugi - możliwości, jakie oferuje nowa jednostka, wpłyną korzystnie i na ten aspekt. Holownik spełnia także wszystkie wymogi związane z ochroną środowiska.

Zobacz Galerie{jathumbnail off}