3 marca w fińskiej stoczni koncernu STX w Raumie rozpoczęto cięcie blach pod pierwszy z dwóch, największych promów przeznaczonych do obsługi połączeń na kanale La Manche.
Obydwa promy powstają dla P&O Ferries i mają być przekazane w latach 2010 i 2011. Będą obsługiwały linię Calais – Dover.
Każdy z promów o tonażu brutto 49 000 i długości 210 metrów będzie dysponował pokładami samochodowymi o łącznej długości pasów ładunkowych wynoszącej 2 700 metrów.
Umożliwi to przewóz do 180 zestawów drogowych („tirów”) i 195 samochodów osobowych, na każdy z promów będzie można zaokrętować do 1 750 pasażerów.

{jathumbnail off}
Obydwa promy powstają dla P&O Ferries i mają być przekazane w latach 2010 i 2011. Będą obsługiwały linię Calais – Dover.
Każdy z promów o tonażu brutto 49 000 i długości 210 metrów będzie dysponował pokładami samochodowymi o łącznej długości pasów ładunkowych wynoszącej 2 700 metrów.
Umożliwi to przewóz do 180 zestawów drogowych („tirów”) i 195 samochodów osobowych, na każdy z promów będzie można zaokrętować do 1 750 pasażerów.
