Branżowy serwis AXS-Alphaliner szacuje, że z powodu kryzysu armatorzy zostali zmuszeni do postawienia „na sznurku” 255 kontenerowców o łącznej ładowności 675 000 TEU, co stanowi 5,5% światowej floty.
Przewiduje się, że w lutym ładowność wyłączonych z eksploatacji kontenerowców osiągnie wielkość 750 000 TEU, co będzie stanowiło 6% światowej floty.
Spodziewane jest dalsze pogarszanie sytuacji ze względu na ciągły napływ nowych jednostek dostarczanych przez stocznie – w 2009 roku stocznie przekażą statki o ładowności sięgającej 14% obecnej wielkości floty, a w 2010 będzie to 12%.
Tego napływu nowych jednostek nie jest w stanie skompensować intensywne złomowanie starszych statków.
{jathumbnail off}
Przewiduje się, że w lutym ładowność wyłączonych z eksploatacji kontenerowców osiągnie wielkość 750 000 TEU, co będzie stanowiło 6% światowej floty.
Spodziewane jest dalsze pogarszanie sytuacji ze względu na ciągły napływ nowych jednostek dostarczanych przez stocznie – w 2009 roku stocznie przekażą statki o ładowności sięgającej 14% obecnej wielkości floty, a w 2010 będzie to 12%.
Tego napływu nowych jednostek nie jest w stanie skompensować intensywne złomowanie starszych statków.