Operator dowozowych serwisów kontenerowych Unifeeder wprowadza nowy, cotygodniowy serwis pomiędzy Polską a wschodnim wybrzeżem Szwecji.

To dodatkowa destynacja w istniejącej usłudze, łączącej obecnie trzy porty w Szwecji i cztery główne porty kontynentalne w Polsce i w Niemczech. Jak zapowiedziała nam Elżbieta Kaczmarek - Regional Manager Feeder & Network Poland, korzyści jest sporo. Serwis zapewni m.in. sprawne i terminowe dowozy na połączenia oceaniczne via DCT, szybkie połączenie dla dostaw door-door via Gdynia/Gdańsk, nowe możliwości na sprawne repozycjonowanie pustych kontenerów i wykorzystanie sprzętu w ogóle. To także szybkie i przyjazne środowisku rozwiązanie z korzystnym dostępem do centrów dystrybucyjnych w Szwecji.

W harmonogramie przewidziano takie porty jak: Gdańsk, Gdynia, Gaevle i Norrkoeping, a pierwszy rejs odbędzie się już 10 sierpnia z portu w Gdańsku.

Połączenie będzie obsługiwane statkiem typu Sietas 151 o ładowności około 500 TEU, wykorzystywanego głównie do świadczenia europejskich usług dowozowych. Jednostki tego typu były zamawiane przez różne przedsiębiorstwa żeglugowe i budowane w latach 1993-1998. Dostawa ostatniego statku, Baumwall, miała miejsce 10 stycznia 1999 r.

Czytaj także: Unifeeder otwiera nowe połączenie Londyn - Gdynia, to m.in. lekarstwo na Brexit

AL