Ten statek bywał już wielokrotnie w Polsce, w tym - w Szczecinie i Policach, ale poprzednimi nazwami, zwłaszcza - Tove. Ostatnio pojawił się w Gdyni w sierpniu ubiegłego roku i w Policach - w kwietniu 2018. Teraz, po raz pierwszy jako Wilson Wisla, wpłynął na wody Odry.  

To już kolejne polonicum we flocie norweskiego armatora Wilson. W jego barwach pływają od 2005 roku Wilson Gdansk i Wilson Gdynia.

Wilson Wisla to uniwesalny towarowiec rzczno-morski o nośności 2517 t, wyporności 3665 t, pojemności brutto 1864, długości całkowitej 82,35 m, szerokości konstrukcyjnej 11,35, wysokości bocznej 6,10 m i zanurzeniu maks. 4,798 m.

W styczniu statek został zakupiony przez Wilson ASA, armator z Norwegii zatrudniający na swoich statkach licznych Polaków, a jego operatorem stała się firma Wilson EuroCarriers AS, natomiast zarządem technicznym zajął się Wilson Ship Management AS. Wtedy też coaster został przemianowany 

Statek został przekazany do eksploatacji w 1996 roku przez Słowacką stocznię Slovenske Lodenice AS z Komarna.

Wilson Wisła przywiózł do Szczecina 2000 ton aluminium. Zacumował przy nabrzeżu Słowackim w niedzielę, 12 maja, wczesnym popołudniem.

W ciągu ostatniego roku najczęściej zawijał do portów holenderskich - 48 razy, norweskich - 40 zawinięć, niemieckich - 34 i brytyjskich - 24 zawinięcia.

PBS 

Coaster / river-sea vessel Wilson Wisla - uproszczony plan ogólny

 

Coaster / river-sea vessel Wilson Wisla - uproszczony plan ogólny