Po zdobyciu rynku luksusowych samochodów w Stanach Zjednoczonych w 2018 r. model Tesla 3 wysłano już na podbój terytoriów zagranicznych. Rzecz jasna, w handlu międzynarodowym, którego 85 do 90 procent masy towarowej przewożone jest drogą morską, nie może się to obyć bez statków. Pierwszy, z samochodami Tesla 3 na pokładach, dotarł niedawno do belgijskiego portu Zeebrugge (Brugia).   

W liście Elona Muska, kierowanym do pracowników w zeszłym miesiącu, wskazano, że w pierwszym kwartale br. sprzedaż modelu 3 w Europie i Chinach będzie miała kluczowe znaczenie dla rentowności firmy. 

Tesla nie udostępniła szczegółów pierwszej wysyłki modelu 3, która zaczęła ostatnio docierać do europejskich portów. Jednak w doniesieniach lokalnych mediów w USA w grudniu odnotowano, że Tesla dostarczać będzie około 3000 modeli 3 do portu Zeebrugge co tydzień.

Pierwszy ze statków wypełnionych samochodami Tesla modelu 3 - Glovis Captain - śledzony był skrupulatnie od wypłynięcia z portu San Francisco w Stanach Zjednoczonych po zawinięcie do belgijskiego portu przez fanów Tesli wymieniających się "wywiadowczymi" informacjami na internetowych forach dyskusyjnych. 

Samochodowiec PC/TC Glovis Captain przebywał w Brugii w dniach 5-6 lutego, następnie, 7 i 8 - w Bremerhaven. 

Po przybyciu pierwszej partii długo oczekiwanych w Europie samochodów Tesla 3, dystrybutorzy zapewne już wkrótce zaczną dostarczać ten model do pierwszej grupy rezerwujących w regionie.

W 2018 roku model 3 niemal wstrząsnął amerykańskim rynkiem motoryzacyjnym, stając się siłą rynkową, która przybliżyła się do pozycji głównych produktów sektora sedanów, takich, jak Honda Accord i Toyota Camry. Do końca 2018 r. model 3 został okrzyknięty najlepiej sprzedającym się samochodem na amerykańskim rynku samochodów luksusowych, sprzedając się w ponad 145 tysiącach egzemplarzy w ciągu roku.

W pewnym sensie prawdziwy potencjał modelu 3 będzie można faktycznie ocenić po wynikach pojazdu na rynku europejskim. W porównaniu ze Stanami Zjednoczonymi, gdzie rynek w dużej mierze faworyzuje samochody typu SUV i pick-upy, Europa jest znacznie bardziej przyjazna sedanom.

Ze względu na to, że model 3 Tesli należy do segmentu drogich samochodów luksusowych, jego sprzedaż będzie zapewne liczebnie ograniczona w Polsce, a co za tym idzie, jest wysoce prawdopodobne, że nie będziemy widzieć ich w większych partiach na samochodowcach dowozowych zawijających do polskich portów. Mniejsze partie lub pojedyncze pojazdy tego modelu będą prawdopodobnie dostarczane do naszego kraju z Zeebrugge na dużych lawetach.

PBS, z mediów (Teslarati