„Nowe, inteligentne technologie i rozwiązania wciąż zmieniają branżę żeglugową” – czytamy w najnowszym komunikacie duńskiego przewoźnika Maersk Line, który w 2019 roku zamierza rozszerzyć swój system zdalnej kontroli kontenerów (Remote Container Management, RCM) o wirtualnego asystenta „Captain Peter”.

System jest obecnie testowany przez grupę wybranych klientów. Wprowadzane udoskonalenia techniczne, które mają zintegrować asystenta z platformą RCM, umożliwią korzystanie z zupełnie nowej aplikacji już w pierwszej połowie tego roku.

Czytaj także: Stena Line uruchamia inteligentnego chatbota

Na początku „Captain Peter” będzie składał się z prostych funkcji, które pozwolą na wysyłanie aktualnych informacji (w formie sms lub e-mail) dotyczących temperatury kontenera i warunków atmosferycznych, a także harmonogramu jego podróży. W przypadku zaobserwowania jakichkolwiek opóźnień związanych z przesyłką „Captain Peter” powiadomi o tym fakcie klienta. Po dotarciu kontenera do miejsca docelowego „Captain Peter” sprawdzi również jego stan i wyśle aktualizację.

Czytaj także: Unity Line korzysta z chatbota do usprawnienia obsługi klienta

Technologia RCM sprawia, że lokalizacja, temperatura, wilgotność i stan kontenera są łatwo dostępne dla klienta. W przypadku wykrycia jakichkolwiek problemów może on powiadomić swojego dostawcę lub zlecić sprawdzenie przesyłki przez lokalnych inspektorów.

„Ponieważ liczba aktywnych użytkowników platformy RCM stale rośnie, aspiracją nowego asystenta jest zebranie wystarczających informacji, aby móc przewidzieć potencjalne uszkodzenia ładunku i przedstawić sugestie dotyczące konfiguracji przed wysłaniem kontenerów” – czytamy w komunikacie Maersk Line. 

AL, rel (Maersk Line)