Operator dowozowych serwisów kontenerowych Unifeeder, niedawno przejęty przez DP World - grupę kapitałową ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, uruchamia bezpośrednie połączenie liniowe między Gdynią a London Gateway w Wielkiej Brytanii - najnowszym głębokowodnym terminalem regionu londyńskiego.  

Właściciel terminalu - DP World zainwestował w operatora kontenerowców dowozowych Unifeeder 660 milionów euro, a proces zakupu rozpoczął się w sierpniu 2018 r. Ustanowienie nowego połączenia ogłoszono w około miesiąc po sfinalizowaniu 100-procentowego przejęcia Unifeeder Group przez DP World i jest to pierwsze rozwinięcie sieci połączeń Unifeedera od wspomnianego przejęcia.

Bezpośredni wahadłowy serwis łączący DP World London Gateway i Gdynię ma ruszyć w piątek, 22 lutego, zainaugurowany przez statek Marja (nr IMO 9113721, zbud. w 1995 r., armator - Holwerda Shipmanagement bv, tonaż pojemnościowy brutto - 3999, nośność - 5210 t, ładowność - 508 TEU, kontenerów "statecznościowych" (@ 14 t) - 372 TEU, gniazd dla kontenerów chłodzonych - 52). Tygodniowa rotacja obejmować będzie odejścia z Gdyni w piątki po południu lub wieczorem z zawinięciami do London Gateway w poniedziałki.

Nowy serwis żeglugowy stanowi część strategii Unifeedera, polegającej - jak twierdzi sam przewoźnik - na udostępnieniu konkurencyjnej cenowo alternatywy dla klientów oraz na zapewnieniu stabilnego przepływu ładunku do Zjednoczonego Królestwa przez wiele punktów dostępowych (czyli przez różne porty), uodparniając brytyjski handel zagraniczny od skutków Brexitu.

Według oficjalnego przekazu z Unifeedera, "Najnowszy rozwój wypadków w związku z głosowaniem w brytyjskim parlamencie przeciwko przyjęciu porozumienia dot. Brexitu między Zjednoczonym Królestwem a Unią Europejską może mieć poważny wpływ na łańcuchy dostaw do i z Wielkiej Brytanii".

Nowy serwis liniowy uzupełni istniejącą ofertę terminal London Gateway zapewniającą brytyjskim importerom i eksporterom dostęp do 110 portów w ponad 60 krajach.

Chris Lewis, dyrektor generalny DP World w Wielkiej Brytanii, powiedział: "Cieszymy się, że - współpracując z Unifeeder - możemy zaoferować naszym bezpośrednim klientom, a szerzej - także europejskim importerom i eksporterom, bardziej konkurencyjną alternatywną "bramę" do Wielkiej Brytanii. Port i jego zintegrowany park logistyczny oferują niedoścignione połączenia drogowe i kolejowe z całym Zjednoczonym Królestwem oraz terminal kontenerowy, w którym właściciele i użytkownicy ładunków znajdują się w centrum uwagi, oferując przejrzystość, widoczność i liczne punkty kontaktowe.

"Po pięciu latach działalności port jest jednym z najszybciej rozwijających się na świecie i posiada infrastrukturę wspierającą, która może pomóc tym, którzy handlują towarami między Wielką Brytanią i Europą, poprzez znakomite usługi lo-lo i elastyczne opcje dystrybucji i magazynowania" - dodał Lewis.

Timm Niebergall, dyrektor Unifeeder Shortsea, Unifeeder Group, powiedział: "Dzięki integracji z największym w Wielkiej Brytanii parkiem logistycznym oraz świetnemu dostępowi do autostrad i połączeń kolejowych - DP World London Gateway to prawdziwe centrum logistyczne, dzięki czemu jest potężnym rozszerzeniem sieci Unifeedera."

rel (DP World, Unifeeder)

Pojemnikowiec dowozowy Marja
Terminal London Gateway
Pojemnikowiec dowozowy MarjaTerminal London Gateway