Katar planuje zamówić 60 tankowców LNG. Te ambitne plany ujawnił katarski minister ds. energii - Saad bin Sherida Al-Kaabi na szczycie w Korei Południowej, dodając, że liczy na dobrą współpracę z koreańskimi partnerami. 

Jak ujawniono, jednym z omawianych tematów była również budowa statków napędzanych LNG, co ma szczególne znaczenie dla nowo budowanych statków, zwłaszcza przed wdrożeniem globalnego limitu emisji siarki od 2020 roku.

- Zarówno Korea, jak i Katar znajdują się na półwyspie, dlatego też przemysł żeglugowy jest bardzo ważny. Wspólny dla obu krajów fundament może prowadzić do wzajemnego rozwoju - powiedział południowokoreański prezydent Moon Jae-in.

Południowokoreańskie stocznie mają długą i godną pozazdroszczenia reputację oraz know-how w zakresie budowy gazowców LNG, a w 2018 r. zaobserwowano znaczny wzrost popytu na budowane w Korei nowe statki. W szczególności, stocznie takie, jak: Hyundai Heavy Industries Corporation, Samsung Heavy Industries i Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) pozyskały zamówienia na ponad 61 metanowców LNG tylko w 2018 r.

AL

Fot.: Ian Thomas