„W ub. tyg. w siedzibie stoczni Gryfia konsorcjum projektowe zaakceptowało skorygowany pakiet dokumentów Projektu Technicznego promu typu Ro-Pax dla PŻB” - informuje w komunikacie Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Jak dodaje, mimo zmian dostosowujących projekt do akt. potrzeb rynkowych, termin realizacji na przełomie lat 2020/2021 jest niezagrożony.

Przypomnijmy, że stępkę pod budowę promu typu ro-pax dla PŻB położono 23 czerwca 2017 r. w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia. W lipcu br. poinformowano, że proces projektowania promu uległ wydłużeniu przez wprowadzenie do niego istotnych zmian. Z tych informacji wynikało także, że prom dla PŻB ma być gotowy na przełomie 2020 i 2021 r.

„Myślę, że na początku przyszłego roku będziemy w stanie przekazać już konkretne informacje dotyczące zakończenia procesu przekształceniowego oraz inwestycyjnego w Stoczni Remontowej Gryfia” – mówił na początku grudnia minister Marek Gróbarczyk, cytowany przez Polską Agencję Prasową. Minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej powiedział także, że po ocenie projekt promu albo trafi bezpośrednio do stoczni albo „przejdzie poprawki, jeśli nie będzie się zgadzał z tymi założeniami”.

Poseł PO Arkadiusz Marchewka powiedział z kolei, że informacje Gróbarczyka potwierdzają w jego opinii, że położenie stępki pod prom „było tylko propagandową uroczystością na waszą polityczną potrzebę. Chcę to powiedzieć wprost, nie dzieje się tam praktycznie nic, bo hula wiatr w tym miejscu, gdzie ta stępka stoi i to nie jest tajemnicą”.

rel (MGMiŻŚ), PAP