Żegluga

Polska Żegluga Morska rozpoczyna nowy program inwestycyjny. Szczeciński armator zamówił w Chinach osiem nowych masowców.

Pierwsze prace przy budowie statków rozpoczną się w przyszłym roku. Armator odbierze je za dwa lata.

- Każdy z tych masowców będzie mógł jednorazowo zabrać na swój pokład 38 tysięcy ton ładunku - mówi dyrektor PŻM, Paweł Szynkaruk.

Mimo że Polska Żegluga Morska rozesłała zapytania ofertowe, to na realizację tego zamówienia nie zdecydowała się żadna z polskich stoczni. Budowy jednostek nie podjęła się również stocznia w Japonii, z którą armator już współpracował.

- Ponieważ u nas nie buduje się statków masowych, zdecydowaliśmy się na stocznię w Chinach - wyjaśnia Szynkaruk.

Masowiec to najprostszy rodzaj statku, przystosowany do przewozu węgla, rud i zbóż. Koszt średniej wielkości takiej jednostki to ponad 20 mln dolarów.

Jesienią tego roku PŻM zakończyła - trwający osiem lat - pierwszy program wymiany floty. W jego ramach stocznie w Japonii i Chinach wybudowały dla szczecińskiego armatora 38 nowych statków, które łącznie kosztowały miliard dolarów.

Polska Żegluga Morska jest największym polskim armatorem. Obecnie ma 75 jednostek.

 

+6 Extra
szkoda ,ze PŻM nie próbuje zainwestować w inne typy statków
23 grudzień 2013 : 10:03 Guest | Zgłoś
+12 Przecież
polskie stocznie nie istnieją od czasu prywatyzacji przez rząd Tuska z inwestorem z Kataru, którego nigdy nie było...
23 grudzień 2013 : 10:10 Guest | Zgłoś
+6 Unity!
prawda, mogli by wreszcie złożyć oferty dotyczące branży Unity :P
23 grudzień 2013 : 11:08 Guest | Zgłoś
-6 statki
I oto kolejne buble z chińskich stoczni kupuje nie kto inny tylko polskie przedsiębiorstwo państwowe. Czas najwyższy, by odpowiednie służby przyjrzały się temu kontraktowi, pogadały z marynarzami odbierającymi statki ze stoczni. Odbiory to temat na film kryminalny. CBA miałoby sukces zapewniony.
23 grudzień 2013 : 15:34 Guest | Zgłoś
0 CBA
szymek ale CBA nie ma możliwości działania w chinach :) są na to za ciency
23 grudzień 2013 : 20:30 Guest | Zgłoś
+4 K
A generalnie, szkoda, że PŻM odpuścił sobie tankowce !!
23 grudzień 2013 : 23:00 Guest | Zgłoś
+4 PZM inwestuje w inne typy statków
Powiem tak PZM inwestuje w inne typy statków - UNITY LINE to spółka PZM - co za tym idzie PZM jest aktywny także na rynku przewozów promowych. I powiem tak nawet dobrze że się bardziej nie rozdrabnia. Jako armator masowców ma w Świecie Shippingu dobrą markę i silną pozycję - a co ważne naprawdę młodą flotę - to naprawdę bedzie procentować - o ile jakiś Mędrzec z Ministerstwa tego nie rozwali - bo ciągle łapki swędzą - jak by to popsuć oj swędzą..... Oby znalzł się kij którym po nich oberwą... Więc tak cieszy mnie że Polsk Firma działa rozważnie i robi to na czym ię zna - masowce i promy - bo kto zna historięnaszej żeglugi to wie że Promem Gryf obsługę Linii Świnoujście zaczeło PZM... Owszem może ma swoje wady - ale jak sie spojzy ile ludzi dzieki niej ma pracę - to mnie coś trafia jak ciągle widzę te łapki z Ministerstw chcące to rozwalić w imię Liberalizmu i Przekrtyzacji
23 grudzień 2013 : 23:02 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0052 4.0862
EUR 4.2719 4.3583
CHF 4.4093 4.4983
GBP 4.9894 5.0902

Newsletter