Żegluga

29 października armator Seago Line, spółka grupy A.P. Møller-Maersk obsługująca połączenia w Europie i w basenie Morza Śródziemnego, uruchomiła pierwszy bezpośredni i najszybszy na rynku, cotygodniowy serwis na trasie Polska - Maroko - Polska.

Seago Line oferuje niespotykany dotychczas 10-dniowy czas tranzytu, a brak przeładunków na trasie minimalizuje ryzyko dodatkowych opóźnień.

We wtorek, 29 października, z terminala DCT w Gdańsku wypłynął pierwszy statek zawijający do dwóch marokańskich portów. Jednostki o wielkości 1100 TEU w zaledwie 10 dni dotrą do Casablanki, a po 13 dniach - do położonego na południu kraju Agadiru. Najszybszy dotychczas na rynku serwis z Polski do Maroka gwarantował 15-dniowy czas tranzytu i również był obsługiwany przez Seago Line. Dzięki rezygnacji z przeładunku w Bremerhaven (Niemcy) udało się poprawić dotychczasowy rekord.

- Analizując rynek zdaliśmy sobie sprawę, że dostępne połączenia na trasie Polska - Maroko trwają zbyt długo i wiążą się z przeładunkami, które z kolei rzutują na terminowość dostaw. Oferta bezpośredniego serwisu to ukłon w stronę klientów prowadzących interesy na tym szlaku handlowym i element budowania konkurencyjności oferty Seago Line również dla transportów kołowych – tłumaczy Dawid Sold, szef Seago Line w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.

Oferta Seago Line to drugi bezpośredni kontenerowy serwis oceaniczny z Polski oferowany przez grupę A.P. Møller-Maersk. Statki o pojemności 1100 TEU, operujące na nowej linii będą wypływały i zawijały do Gdańska przez cały rok, z cotygodniową częstotliwością.

- Wierzymy w to, że wprowadzone przez nas rozwiązania będą miały wpływ na rozszerzenie współpracy pomiędzy dwoma państwami i zwiększenie wolumenów na tej trasie, zarówno w imporcie jak i eksporcie – dodaje Dawid Sold

Dodatkowym atutem serwisu jest możliwość przewożenia tzw. reeferów – specjalnych kontenerów-lodówek, umożliwiających bezpieczny transport świeżych lub mrożonych towarów, w niskich temperaturach.

Dla przykładu, 13-dniowy tranzyt z Agadiru do Gdańska, to szansa dla firm zajmujących się importem warzyw i owoców, na transport tych dóbr, bezpośrednio do polskich portów.

- Otwiera to nowe możliwości naszym klientom operującym w tej branży. Z drugiej strony, polski eksport do Maroka to jeden z naszych najważniejszych rynków, na którym chcemy umacniać naszą konkurencyjność, a klientom ułatwiać wymianę handlową z ich partnerami, w tej części świata – podsumowuje Dawid Sold.

Seago Line

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter