Żegluga

Prom Stena Alegra, który został zepchnięty przez sztorm na mieliznę w okolicach portu w Karlskronie, był badany przez płetwonurków oraz obserwowany z powietrza, w celu znalezienia ewentualnych uszkodzeń oraz wykluczenia możliwości wycieku paliwa. 

Stwierdzono brak śladów oleju w bezpośrednim otoczeniu promu, a więc środowisko naturalne nie zostało skażone. Straż przybrzeżna, która prowadziła badania z wykorzystaniem płetwonurków, wysłała również samolot, aby znaleźć ewentualne plamy oleju, na szczęście żadnych nie dostrzeżono. Następnie po raz kolejny nurkowie ze straży przybrzeżnej schodzili pod wodę, a wnioski z oględzin przekazano Inspektorowi ds. nadzoru oraz Zarządowi Portu. Obecnie prom płynie do Gdyni, gdzie czeka go naprawa w Stoczni Nauta. 

Prom Peter Pan, należący do armatora TT-Line, nadal pozostaje w porcie Trelleborg, blokując ruch innych jednostek. Po dokładniejszym zbadaniu okazało się, że ma uszkodzone poszycie kadłuba, po tym jak wiatr zerwał liny, a prom uderzył w nabrzeże i inną jednostkę zacumowaną obok. Z kolei prom Nils Dake, również należący do niemieckiego armatora, zastąpi uszkodzoną jednostkę w obsłudze połączenia promowego Trelleborg – Travemunde.

Natomiast jednostka Hammerodde, obsługująca połączenie Koge – Ronne, jest wyłączona z eksploatacji z powodu zaplątania liny holowniczej w śrubę. Prom nie był w stanie zacumować w porcie Koge i został wprowadzony za pomocą holowników. Trwają prace naprawcze, a prom Povl Anker zastąpił uszkodzoną jednostkę w połączeniu pomiędzy duńskimi wyspami.

(Povl Anker to jednostka zapasowa. Ze względu na fakt, że armator Faergen posiada rządowy kontrakt na zapewnienie połączenia Wyspy Bornholm ze stałym lądem, utrzymuje on w rezerwie jeden prom konwencjonalny. Povl Anker jest w stanie zastąpić przede wszystkim jednostki HSC, które w przypadku bardzo złych warunków atmosferycznych nie mogą wychodzić w morze. Prom ten zastępuje także, w przypadku problemów technicznych, inne jednostki armatora. W ubiegłych latach Povl Anker obsługiwał sezonowe połączenie z Ronne do Sasnitz - przyp. PM).

PromySkat Fot. Portal Morski

+4 Może w Remontówce kroś czyta ten portal
to może skorzysta z tej podpowiedzi...
31 październik 2013 : 09:12 Guest | Zgłoś
0 remont
a co robi marketing ?
31 październik 2013 : 18:32 Guest | Zgłoś
+1 Czyzby kara boska
za panią na A ?
31 październik 2013 : 20:56 Guest | Zgłoś
-1 remonty promow
zależy od zakresu prac ale to po wydokowaniu. ja bałbym się iśc do Nauty na remont no ale to sprawa armatora.
01 listopad 2013 : 06:54 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9877 4.0683
EUR 4.2675 4.3537
CHF 4.3848 4.4734
GBP 4.9599 5.0601

Newsletter