Żegluga

W dniach 23-26 października br. kontenerowiec Mary Mærsk zawinie do terminalu DCT w Gdańsku. 16 września br. ten trzeci z serii największych na świecie kontenerowców klasy Triple-E rozpoczął regularną żeglugę w barwach armatora Maersk. Pierwszym portem, do którego zawinął statek w ramach serwisu kontenerowego AE10, jest Pusan w Korei Południowej.

Wcześniej armator wprowadził do eksploatacji dwa pierwsze z serii dwudziestu zaplanowanych kontenerowców klasy Triple-E: w lipcu był to Mærsk McKinney-Møller, a w sierpniu Majestic Mærsk. Kolejny, czwarty kontenerowiec zostanie odebrany ze stoczni pod koniec bieżącego miesiąca.

Warto wspomnieć, że już za kilka dni – 24 października br., duńska wersja programu Discovery nada pierwszy z sześciu odcinek programu dokumentalnego poświęconego budowie największego na świecie kontenerowca. Zgodnie z zapowiedziami armatora, serial ten w kolejnych miesiącach pojawi się w innych narodowych mutacjach programu Discovery. Z pewnością pojawi się także polska wersja, w której wcześniej można było zobaczyć wiele innych programów dotyczących gospodarki morskiej.
 

+1 kontenerowiec
zastanawia mnie a właściwie jestem wk..... ny dlaczego w Polsce nie mozna budować takich statków przecież baza jest ( doki w dawnej stoczni Gdynia) . Przecież budowa takiego statku to nie jest żaden skomplikowany problem, pod jednym tylko warunkiem , że bedą to robic ci co się znają a nie jakieś MARSy czy ARP . A co do ludzi to są jeszcze projektanci , konstruktorzy technolodzy a i wykonawców znalazłoby się sporo chociaż dzisiaj ujawnili sie tacy jak buc zwany nieukiem z Konrem Nauty, który wspólnie z kolesiami zniszczył dobra spółkę, bajarz z Nauty opowiadjący swoje wizje niczym szaman z Magadaskaru i in. Smutna prawda jest taka , że zniszczono przemysł stoczniowy w Polsce i tego nie da sie odbudować w przeciagu kilku nastu lat.
19 październik 2013 : 05:54 Guest | Zgłoś
+4 nie można
budować statków w Polsce, ponieważ premier tusk nieodwracalnie skasował przemysł stoczniowy i okrętowy wraz z całym 50-letnim dorobkiem naukowym, edukacyjnym (politechniki w Gdańsku, Szczecinie, TBO (Technikum Budowy Okrętów), kadrowym -inżynierowie, fachowcy średniego szczebla zmuszeni do emigracji. Wraz ze stoczniami zatopione zostały firmy produkujące na rzecz stoczni jak: Cegielski w Poznaniu (produkcja silników okrętowych), Towimor, Famos, Hydroster itd. Największe straty poniósł Szczecin, gdzie nowoczesną wielką stocznię zdewastowano tak bardzo, że jakakolwiek produkcja stoczniowa jest już niemożliwa. Tusk wraz z nowoczesną postępową PełO zepchnął Polskę z I ligi do poziomu państw nie mających dostępu do morza.
19 październik 2013 : 12:20 Guest | Zgłoś
+1 statki
dzisiaj tylko gdanska stocznia remontowa ( jej grupa ) jest w stanie budować statki. marsjanskie pomysły o budowie drugiego państwowego holdingu stoczniowego do którego mają należec : Gryfia, Morska Stocznia Remontowa, Energomontaż, Nauta i Crist a więc państwowe spółki jako zywo przypomina Zjednoczenie Przemysłu Okretowego tyle tylko , że wtedy to Zjednoczenie lepiej czy gorzej ale funkcjonowało dziś w innych warunkach jest to niemozliwe zbyt wiele miejsca zajeło by wyjasnianie dlaczego , ludzie związani ze stoczniami doskonale wiedzą w czym rzecz. cel jest jasny od lat - zniszczyć polski przemysł stoczniowy i to panowie z warszawki czynią to .
21 październik 2013 : 03:23 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter